اخبار سککوک

گسترش کارت اعتباری با تضمین سهام عدالت نظام بانکی را متحول می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گسترش استفاده از کارت‌های اعتباری با تضامینی مانند یارانه یا سهام عدالت علاوه بر مزایای کمک معیشتی می‌تواند نظام بانکداری را نیز متحول کند.

به گزارش اخبار بازار ایران، عبدالعلی رحیمی مظفری در رابطه با کارت‌های اعتباری، اظهار کرد: برای اینکه ما بتوانیم تولید را در کشور رونق بدهیم باید بتوانیم مصرف‌کننده داخلی را تشویق و ترغیب کنیم که از دستاورد‌ها و تولیدات کشور استفاده کند که این مورد نیز دارای راهکار‌هایی است.

وی ادامه داد: یکی از این راهکار‌ها آن است که بانک‌های کشور با تولیدکنندگان وارد مذاکره شوند و تفاهم نامه‌هایی به امضا برسانند و کارت‌های اعتباری صادر کنند که فقط برای خرید کالای ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد، اما این مورد نیز باید با تضمین کارخانه‌دار و خود بانک‌ها همراه باشد تا تولید شکل بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به نظر بنده این مورد می‌تواند یک تحول عظیمی در کشور ایجاد کند یعنی تحولی در اشتغال، در تولید، در رونق اقتصادی و … حتی می‌تواند این چرخش پول یک جهشی را در بانک‌های کشور ایجاد کند و بانک‌ها متحول شوند.

رحیمی تصریح کرد: یعنی وقتی بانک‌ها روزانه کارت‌های اعتباری صادر کنند گردش مالی آن‌ها نیز بالا می‌رود که قطعاً توانمندی آن‌ها هم بالا می‌رود لذا این اقدام یک اقدام ارزشمندی است که برخی از بانک‌ها در حال انجام آن هستند.

وی بیان کرد: مورد بعدی که وجود دارد این است که باید بانک‌ها درصد سود بازپرداخت کارت‌های اعتباری را کاهش دهند، زیرا قاعده این است که اگر سود کمتری در نظر بگیریم آن سود باعث می‌شود درصد استقبال بالا برود و زمانی که استقبال افزایش پیدا کند درآمد بیشتر می‌شود که باید این اتفاق در دستورکار بانک‌ها قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: یک نکته‌ای که باید یک مقدار روی آن دقت شود آن است که بانک‌ها برای ارائه کارت‌های اعتباری به مردم تضامین آسان تری را در نظر بگیرند که این تضامین می‌تواند سهام عدالت یا یارانه افراد باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن