اخبار سککوک

کارت‌های اعتباری با مزایای ویژه در اختیار معلمان قرار بگیرد

نماینده سابق مجلس گفت: اعطای کارت‌های اعتباری با شرایط ویژه و مخصوص معلمان ابزاری مهم برای رفع دغدغه مالی و معیشتی آنها به شمار می‌رود.

به گزارش اخبار بازار ایران، محمد باسط درازهی با بیان اینکه کارت‌های اعتباری برای حمایت از فرهنگیان و اساتید دانشگاه می‌تواند مفید و مؤثر واقع شود، اظهار داشت: معلمین و اساتید دانشگاه از جایگاه و مقام بالایی برخوردارند و جزء اقشار تأثیرگذار اجتماعی محسوب می‌شوند که رسیدگی به معیشت آنها باید جزئی از اولویت‌های اصلی نظام و دولت باشد.

وی گفت: متأسفانه شرایط مالی و معیشتی فرهنگیان به خصوص معلمان اصلاً مساعد نیست و حقوق یک معلم با ۲۰ سال سابقه کار نهایتاً تا بیستم ماه کفاف زندگی او را می‌دهد و حتی امروز معلمان برای اینکه معیشت خانواده‌شان را تأمین کنند مجبور هستند که چندین شغل داشته باشند و دیگر وقت مطالعه و افزودن بر دانش و معلومات خود را ندارند تا دانش‌آموزان یا دانشجویان را از علم سیراب کنند و نکات نو و تازه‌ای را به دانش‌آموزان و دانشجویان منتقل سازند.

کارشناس مسائل آموزشی و نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: اگر دولت بسترهایی را فراهم سازد و یا ابزارهایی را در اختیار معلمان قرار دهد که بتوانند در راستای معیشتان مورد استفاده قرار دهند، قطعاً انگیزه معلمان افزایش پیدا خواهد کرد.

باسط درازهی معقتد است که کارت‌های اعتباری در خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید همه‌گیر شود و همه معلمان باید از این نوع کارت‌ها استفاده کنند.

وی افزود: فرهنگیان با استفاده کارت‌های اعتباری می‌توانند خریدهای خود را با شرایط ویژه و خاص از فروشگاه‌های منتخب انجام دهند و سپس اقساط آن را هم با شرایط ویژه و خاص پرداخت کنند.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: هم و غم دولت باید ارتقای معیشت معلمان باشد تا دغدغه مالی این قشر مهم و تأثیرگذار کمتر از قبل شود. اعطای کارت‌های اعتباری البته با شرایط ویژه و مخصوص معلمان و اساتید دانشگاه ابزاری مهم برای رفع دغدغه مالی و معیشتی به شمار می‌رود.

باسط درازهی تأکید کرد که برروی کارت‌های اعتباری معلمان باید تخفیفات و تسهیلات را در نظر گرفت. به عنوان مثال اگر قرار است معلمی با کارت اعتباری خرید کند باید جدا از تخفیف فروشگاه، تخفیفی را هم بانک برروی کارت اعتباری در نظر بگیرد تا معلمان از سود کارت اعتباری بهره‌مند شوند و از سوی دیگر کارمزد استفاده کارت‌های اعتباری باید بسیار ناچیز باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن