اخبار سککوک

نقش سامانه‌ سککوک در رشد صادرات محصولات کشاورزی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فرصت‌هایی که تحریم برای حوزه کشاورزی به همراه دارد، گفت: سامانه‌هایی همچون سککوک می‌تواند به رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان این بخش کمک کند.

حسن رکنی اظهار داشت: خوشبختانه محصولات کشاورزی بر بنیان آب و خاک نهاده شده است و اگر بتوانیم از منابع کشور استفاده بهینه کنیم، می‌توانیم میزان تولیدات محصولات کشاورزی را بهبود بخشیم تا علاوه بر مصارف کشور، صادرات هم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه زمانی که واردات با مشکل روبرو می‌شود، توجه به پتانسیل‌های داخلی و در نتیجه ارزش محصولات کشاورزی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تحریم می‌تواند در درازمدت برای کشور یک فرصت جدید باشد و این موضوع باعث می‌شود ما از دستاوردهای کشاورزی استفاده بیشتری کنیم.
مشاور وزیر جهادکشاورزی در رابطه با پیشرفت‌های کشور در حوزه کشاورزی گفت: سال گذشته در حوزه صادرات کشاورزی به ویژه محصولات دامپروری و لبنیات وضعیت بسیار مناسبی داشتیم، همچنین توانمندی ما در حوزه طیور بسیار بالاست و می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی برای صادرات نیز تولید مناسبی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه دانش و زیرساخت‌های این حوزه در کشور وجود دارد، افزود: در حوزه عسل و فرآورده‌های آن نیز توانمندی بسیار خوبی در کشور وجود دارد، اما هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه ارزآوری بالایی داشته باشیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه‌های تحت وب مانند سککوک می‌تواند برای حل مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی کارگشا باشد، گفت: حضور چنین سامانه‌هایی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان قطعاً مفید است.
رکنی ادامه داد: یکی از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان پیداکردن بازار برای فروش محصولات است که چنین سامانه‌هایی با ایجاد ارتباط بین بازرگانان می‌تواند نقش تسهیل‌گر را داشته باشد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن