اخبار سککوک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛ لزوم پرداخت تسهیلات خرد از طریق سامانه سککوک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به شرایط ویژه کشور و شیوع ویروس کرونا بر لزوم پرداخت تسهیلات خرد از طریق سامانه سککوک و به صورت غیرحضوری تاکید کرد.

محسن علیزاده با بیان اینکه اطلاع‌رسانی برخی بانک‌ها در خصوص خدمات الکترونیکی به قدری ضعیف است که مردم برای ابتدایی‌ترین کارها مانند واریز و برداشت وجه به بانک‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: متأسفانه اگر به برخی خودپردازها مراجعه کنید، مردم برای پرداخت قبوض به بانک‌ها مراجعه می‌کنند و همین موضوع خطر ابتلای آنها را به ویروس کرونا افزایش می‌دهد.

وی افزود: باید این امکان در تمامی بانک‌ها فراهم شود تا مشتریان ضمن افتتاح حساب به صورت غیرحضوری، مدارک و تضامین را ارائه داده، تسهیلات اخذ کرده و پرداخت وجوه را انجام دهند.

نماینده مردم سپیدان در مجلس یازدهم با بیان اینکه با تاکید بر ضرورت کاهش شعب بانکی، تصریح کرد: بانکداری الکترونیکی در کشور ما باید به مرحله‌ای از پیشرفت برسد که در ۲۰ سال آینده از بانک‌ها فقط یک ساختمان مرکزی باقی بماند و تکثر شعب که بیشتر آن‌ها غیرضروری و هزینه‌ساز بوده از بین برود.

علیزاده افزود: بیماری کرونا هرچند بلا و آسیب‌زا بود، اما یک مزیتی داشت و آن مزیت این است که باعث بیداری برخی نهادهای کشور شد؛ یعنی بانک‌ها متوجه شدند که باید به سمت الکترونیکی کردن تمام تسهیلات بروند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بانک ملی با پی بردن به این نیاز ضروری، سامانه سککوک را راه‌اندازی کرده و هرچند مسیر زیادی برای فراگیر شدن این سامانه باقی است، اما با یک برنامه‌ریزی و آگاه‌سازی عمومی می‌تواند آن را سراسری کند.

وی از بانک مرکزی خواست که از سامانه سککوک حمایت کند و گفت: اگر این سامانه موفق شود نظر منتقدان و کاربران را جلب کند، قطعاً مجلس شورای اسلامی از سککوک حمایت خواهد کرد تا مسیر کاری‌ آن هموار شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات خرد به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه‌هایی چون سامانه سککوک یادآور شد: تمام نگرانی نمایندگان، سلامتی مردم و رفاه آنهاست، لذا برای کاهش آمار مبتلایان به این بیماری و افزیش رفاه اجتماعی مجلس از چنین طرح‌ها و سامانه‌هایی حمایت خواهد کرد.

به گفته این نماینده مجلس؛ باید با ترسیم یک افق ۲۰ ساله چیزی حدود ۸۰ درصد خدمات بانکی به صورت الکترونیکی انجام شود تا هم از هزینه‌های دولت کاسته شود و هم به شفافیت کمک کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن