اخبار سککوک

اعطای تسهیلات اعتباری در شرایط کرونا از طریق سامانه سککوک

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات غیرحضوری در شرایط کرونا گفت: سامانه سککوک یکی از سامانه‌هایی است که فرآیند اعطای تسهیلات و کارت‌های اعتباری را تسهیل می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه در سال جهش تولید و در سالی که ویروس کرونا به اقتصاد و تولید کشور آسیب جدی وارد کرده است، باید بانک‌ها تسهیلاتی را در قالب کارت اعتباری در اختیار مردم قرار دهند، گفت: اعطای کارت‌های اعتباری از سوی بانک‌ها می‌تواند قدرت خرید مردم را در این روزها افزایش دهد و همین مسئله به جهش تولید کمک فراوانی خواهد کرد.
وی افزود: بانک‌ها باید تلاش کنند به دلیل وضعیتی که کرونا برای کشور ایجاد کرده و خطراتی که این روزها مردم را تهدید می‌کند، این تسهیلات را در قالب کارت‌های اعتباری به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در اختیار افراد ‌قرار دهند تا مردم برای دریافت این اعتبارات به بانک‌ها مراجعه نکرده و جان خود یا کارمندان شبکه بانکی را در معرض تهدید قرار ندهند.
نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه سککوک یکی از سامانه‌هایی است که فرآیند اعطای کارت‌های اعتباری را در سال جهش تولید به منظور حمایت از کالای ایرانی تسهیل می‌کند، یادآور شد: البته تمام تلاش پدیدآورندگان این سامانه باید براین اصل استوار باشد که تمامی این تسهیلات به صورت غیرحضوری و الکترونیکی باشد؛ لذا اگر حمایت‌های خوبی از سککوک صورت پذیرد، قطعاً در ادامه راه موفق خواهد شد.
موسوی با بیان اینکه در عصری به سر می‌بریم که  اینترنت و سیستم‌های الکترونیکی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و این مزیت سبب شده تا در کشورهای توسعه یافته، هزینه‌های جاری در اقتصاد به طور چشم‌گیر کاهش یابد، تصریح کرد: دولت هزینه‌های صرفه‌جویی‌شده  به سمت الکترونیکی شدن امور را می‌تواند در بخش بهداشت و درمان و رفاه مردم می‌تواند هزینه کند.
وی افزود: لذا اگر سامانه سککوک یا مشابه چنین سامانه‌هایی در راستی‌آزمایی‌ها موفق ظاهر شود و امتیاز قابل توجهی را به دست آورد، قطعاً از هزینه‌های اضافه جلوگیری خواهد شد واین هزینه‌ها برای گسترش رفاه مردم کشور هزینه خواهد شد.
منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن