اخبار سککوک

شفافیت، نقطه قوت سامانه سککوک

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم تأثیرگذاری سامانه سککوک بر گسترش شفافیت در حوزه تأمین منابع مالی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ را نقطه قوت این سامانه عنوان کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم تأثیرگذاری سامانه سککوک بر گسترش شفافیت در حوزه تأمین منابع مالی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ را نقطه قوت این سامانه عنوان کرد.

احمد راستینه با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت شفاف‌سازی اقتصادی، گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم در رشد اقتصادی، شفاف شدن روابط اقتصادی میان بخش‌های مختلف است.

وی افزود: این شفافیت باید هم در دستگاه‌های دولتی و هم در دستگاه‌های خصوصی و حتی در روابط میان دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر حوزه معاملات و روابط تجاری و اقتصادی از یک مجموعه قوانین شفاف برخوردار باشد، به همان میزان فرصت‌های شکل‌گیری فساد، رانت و امضاهای طلایی کاهش خواهد یافت، گفت: اما متأسفانه به علت عدم شفافیت در حوزه اقتصاد، نقش‌آفرینی افراد در مزایده‌ها، مناقصه‌ها و معاملات اقتصادی و تجاری بیشتر از ضوابط نقش‌آفرین است.

راستینه یادآور شد: اگر می‌خواهیم اقتصاد ما به یک اقتصاد پویا و روبه رشد تبدیل شود باید روابط تجاری و اقتصادی ما یک روابط منظم، مشخص و شفاف باشد و نیز نقش‌آفرینی افراد و امضاهای طلایی را به شدت کاهش دهد.

شفافیت تأمین منابع مالی

وی گفت: مجلس شورای اسلامی درصدد است تا با وضع قوانینی کارآمد بر شفافیت اقتصادی و شفافیت تأمین منابع مالی کمک کند و در این راستا نمایندگان مجلس از طرح‌ها و فناوری‌هایی که به شفافیت تأمین منابع مالی کمک می‌کنند، استقبال خواهند کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم با اشاره به تأثیرگذاری سامانه سککوک در گسترش شفافیت در حوزه تأمین منابع مالی کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ تاکید کرد: این سامانه زمانی می‌تواند موفق ظاهر شود که سایر شبکه‌های اطلاعاتی مالی با آن در یک راستا حرکت کنند.

راستینه گفت: متأسفانه امروز یک سامانه یکپارچه از اطلاعات دارایی‌ها، نحوه و میزان تأمین منابع مالی در اختیار نداریم؛ لذا این سامانه زمانی موفق خواهد شد که شناسنامه‌های مالی حقیقی و حقوقی را ثبت کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین اساس این سامانه باید بر این اصل استوار باشد که خوداظهاری‌ها و فرآیندهای تأمین منابع مالی و نیز نحوه دریافت مالیات‌ها شفاف باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن