اخبار سککوک

سککوک می‌تواند راه‌گشای صنعت پروتئين کشور باشد

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران ابراز امیدواری کرد که بخش مهمی از مسائل و مشکلات صنعت پروتئین کشور را بتوان از طریق سامانه سککوک رفع کرد.

مجید موافق قدیری درباره مشکلات تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی در شرایط فعلی اقتصاد، اظهار داشت: موضوع تامین مالی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مورد توجه در محیط کسب‌وکار به‌ویژه در بحران‌های اقتصادی است. با توجه به تاثیرات گسترده شیوع کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی، جریان‌های درآمدی و هزینه‌ای کسب‌وکارهای مختلف بسیار متاثر شده است.

وی افزود: البته اقداماتی نظیر «پرداخت وام‌های فراگیر»، «تمدید دوره بازپرداخت وام‌ها، امهال و ارائه تنفس در پرداخت اقساط» و «حمایت از کسب‌وکارها در پرداخت دیون خود» از سوی دولت صورت گرفته است. اما انتظار داریم اقدامات جدی‌تر و گسترده‌تری توسط نظام تامین مالی کشور برای حمایت از کسب‌وکارها علی الخصوص حلقه‌های مختلف زنجیره تامین پروتئین در شرایط فعلی صورت بگیرد.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، درباره سامانه سککوک به عنوان پلتفرمی برای تامین مالی کسب وکارهای اقتصادی، توضیح داد: یکی از مهمترین معضلات در حلقه‌های مختلف زنجیره تولید شیر، گوشت و تخم مرغ  معضل تامین مالی است.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه شبکه بانکی به دلیل مشکلات متعدد از جمله معوقات بانکی و تنگنای مالی توان تامین مالی تمام کسب و کارها در کشور را ندارد، گفت: از اینرو ایجاد سامانه و پلتفرم‌های نوین برای تامین مالی از جمله سامانه سککوک، می‌تواند منجر به افزایش تولید، راه‌اندازی کسب‌ و کارهای نوین و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در کشور شود.

موافق قدیری ادامه داد: متاسفانه به دلیل ورود دولت در قیمت‌گذاری و تامین مواد اولیه اجازه مانور زیاد به فعالیت اقتصادی این بخش داده نمی‌شود، اما با توجه به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری، توسعه بازار، ایجاد زنجیره بانک اطلاعاتی و‌ رمزنگاری در این سامانه شاید بخش مهمی از مسائل و مشکلات صنعت پروتئین کشور را بتوان از طریق این سامانه رفع کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن