اخبار سککوک

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل تشریح کرد؛ مزیت استفاده از سامانه سککوک برای بنگاه های تولیدی

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل مزیت‌های استفاده از سامانه سککوک برای بنگاه‌های تولیدی را تشریح کرد.

امیر کاوه درباره راه‌های تامین مالی بخش تولید و استفاده از ابزار های جدید در این زمینه، اظهار داشت: اصولا تامین منابع مالی، پیشران رونق و جهش تولید بوده و از آن به شریان حیاتی بنگاه های اقتصادی، نام می‌برند. در این میان بیش از ۹۰ درصد تامین منابع مالی کسب و کارها از طریق نظام بانکی صورت می گیرد در حالی‌که بر اساس اهداف تعیین شده متولیان اقتصادی، باید ۵۰ درصد از تامین منابع مالی بلند مدت و میان مدت، توسط بازار سرمایه محقق شود.

وی افزود: در این راستا ارائه شیوه‌های جدید جهت تقویت ساختار و منابع مالی تولیدکنندگان همچون طرح خرید دین کالا، طرح گام و بهره گیری از سامانه کشوری کسب و کار (سککوک) نیز می‌تواند تکمیل کننده خلاء‌های بجا مانده در تامین منابع مالی تولیدکنندگان و صنعتگران کشور باشد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل، در ادامه گفت: درسامانه سککوک، بنگاه‌های اقتصادی که توانایی بهره‌مندی از سایر روش‌های تامین منابع مالی را ندارند، می‌توانند از این شیوه استفاده کرده و از مزایایی همچون کاهش هزینه‌های مالی مرتبط، تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین‌المللی و … بر اساس فرآیندهای اجرایی مرتبط و ارائه ضمانت‌های مطروحه، بهره‌ ببرند.

به گفته کاوه، در واقع سامانه سککوک تأمین مالی را از طریق برات الکترونیکی، تضمین صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر صندوق‌های ضمانتی (با اسناد اعتباری و تضمین) را عملیاتی کرده و در این روش هیچگونه نقدینگی رد و بدل نمی‌شود که مزیت بزرگ این سامانه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن