اخبار سککوک

سککوک با پرداخت تسهیلات الکترونیک در کاهش شیوع ویروس کرونا موثر است

نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم گفت: سامانه سککوک با ارائه تسهیلات الکترونیکی در شرایط شیوع ویروس کرونا در مقابله با این بیماری یا کاهش آمار مبتلایان موثر است.

به گزارش بانکداری ایرانی، علیرضا شهبازی با بیان اینکه شرایط الکترونیکی کردن تسهیلات و خدمات بانکی در کشور فراهم است، گفت: ضعف‌ها و نواقصی در حوزه الکترونیکی کردن ارائه خدمات بانکی و ارائه تسهیلات وجود دارد که ضروری است هرچه سریع‌تر این نواقص برطرف شود؛ زیرا شیوع ویروس کرونا این موضوع را اثبات کرد که حتماً باید گسترش خدمات الکترونیک در دستور کار بانک‌ها قرار بگیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم افزود: در عصری قرار داریم که باید از امکانات روز و کاربردی استفاده شود در غیر این‌صورت باید ضمن پرداخت هزینه‌های بسیار، مشکلاتی را نیز متحمل شویم.

وی با بیان اینکه هرچند برخی از خدمات بانکی امروزه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: اما خدمات اصلی مانند ارائه تضامین و دریافت تسهیلات به صورت الکترونیکی انجام نمی‌شود و همین مسئله سبب شده حتی مردم برای دریافت یک وام ۵ میلیون تومانی هم با ضامن خود به بانک‌ها مراجعه کنند و این موضوع خطرات بسیاری را در برخواهد داشت.

شهبازی با اشاره به مزیت‌های سامانه سککوک گفت: سامانه سککوک یک بستر رقابتی را میان بانک‌ها فراهم کرده تا بانک‌های کشور در ارائه خدمات الکترونیکی کامل‌تر و پویاتر با یکدیگر به رقابت بپردازند.
وی یادآور شد: به نظر من سامانه سککوک با ارائه خدمات الکترونیکی در شرایط شیوع ویروس کرونا در مقابله با بیماری یا کاهش آمار مبتلایان می‌تواند نقش تأثیرگذارتری داشته باشد و اگر بحث اسناد الکترونیک برای اعطای همه تسهیلات مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح قرار بگیرد، به یک نمونه موفق تبدیل خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: سامانه سککوک درصدد است تا فرآیند شفافیت را کامل‌تر و جامع‌تر کند و تا آنجا که ممکن است دخالت فرد را در ارائه تسهیلات و تأمین منابع مالی به حداقل کاهش دهد.

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن