اخبار سککوک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: سامانه سککوک الگوی شبکه بانکی قرار گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت تسهیلات دهی الکترونیک به بخش تولید واقعی گفت: سامانه سککوک باید به عنوان الگویی در شبکه بانکی از سوی سایر بانک‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، محمد باقری بنابی با تاکید بر ضرورت اهتمام بیشتر دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال گفت: بهبود وضعیت تامین مالی تولید یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که می‌تواند رونق تولید و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی را تسهیل کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت باید در شرایط ویژه‌ای که به علت کرونا بر کشور حاکم شده تسهیلات دهی در بخش تولید را سرعت بخشیده و بدون حضور افراد در شبکه بانکی ارایه این نوع وام‌ها را ممکن کند، افزود: متاسفانه بروکراسی اداری در شرایط فعلی و حضور بیش از حد مردم در بانک‌ها می تواند ضریب ابتلا به کرونا را در کشور بیشتر کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات دهی به بخش تولید واقعی باید بدون وقفه انجام شود، تصریح کرد: شبکه بانکی پس از اهلیت‌سنجی افراد نباید در خصوص شرایط دیگر سخت‌گیری انجام دهد و حتی در نظر گرفتن شرایطی برای انجام امور مربوط به وام به صورت آنلاین می‌تواند پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید از محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه کرونا در مسیر رونق دولت الکترونیک استفاده کرد، گفت: انجام امور بانکی در بستر اینترنت ضمن اینکه می‌تواند شفافیت را دو چندان کند، در مسیر کاهش ضریب ابتلا به کرونا و حتی صرفه جویی در منابع در نتیجه کاهش ترددها نیز موثر خواهد بود.

باقری بنابی با بیان اینکه سامانه‌ای همچون سککوک توانسته تا حدود بسیاری نیازهای شبکه بانکی را مرتفع کند، افزود: باید این سامانه به عنوان الگویی در شبکه بانکی از سوی سایر بانک‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد تا به این ترتیب شفافیت صد در صدی را در حوزه پولی و مالی داشته باشیم.

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن