اخبار سککوک

برات الکترونیک کمک بزرگی به حل مشکلات تولید می‌کند

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه ابزارهای تامین ملی راهی برای گره‌گشایی از بخش تولید کشور خواهند بود، گفت: در این راستا استفاده از برات الکترونیک می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات را رفع کند.

به گزارش بانکداری ایرانی، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی درباره تامین مالی تولید، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و کاهش ارزش پول ملی، بار سنگینی بر دوش تولیدکنندگان و صنعت‌گران گذاشته است و اگر تا یکسال پیش با مبلغی امکان تامین مالی وجود داشت اکنون دیگر این مبالغ کفایت نمی‌کند و چند برابر شده است.

وی افزود: با این شرایط بانک‌ها نیز برای پرداخت تسهیلات سنگ‌اندازی‌های متعددی بر سر راه تولیدکنندگان دارند و وثایق آن‌ها را نیز به راحتی مورد تایید قرار نمی‌دهند که این شرایط به هیچ عنوان به نفع تولیدکنندگان و صنعتگران نیست.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران درباره تامین مالی طرح‌های نیمه تمام نیز، گفت: حتی اتمام طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت ۶۰، ۷۰ درصد هم برای واحدهای تولیدی سخت است.

سهل آبادی در ادامه درباره رونق کسب و کارها در دوران پسا کرونا، توضیح داد: تاکنون که اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده اما خود صنعتگران و تولیدکنندگان در پی افزایش میزان صادرات هستند. بنابراین اگر تسهیلاتی پرداخت شود به طور حتم کارگشا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا، تولیدگنندگان به یاری دولت و مردم آمدند، گفت: همانطور که شاهد هستیم با شیوع ویروس کرونا تولیدکنندگان در کشور به سرعت دست به کار شده و نیازهایی که در کشور وجود داشت به سرعت تامین کردند و وظیفه خود را در کنار سایر بخش ها و مشاغل انجام دادند.

وی در ادامه درباره ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین در کشور از جمله سککوک اظهار داشت: با مشکلاتی که بخش خصوصی دارد به طور حتم اگر ابزاری برای یاری رساندن به آن‌ها وجود داشته باشد، می‌تواند گره از مشکلات متعددی باز کند.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران در ادامه درباره برات الکترونیک نیز توضیح داد: برات الکترونیک در شبکه اقتصادی دنیا به عنوان سند تجاری مدت‌دار بسیار کاربرد دارد که در صورت ارائه و استفاده صحیح از آن به طور حتم به رفع مشکلات صنعت و تولید در کشور کمک به سزایی خواهد شد.

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن