اخبار سککوک

دولت ملزم به پرداخت یارانه و کمک‌های معیشتی در قالب کارت اعتباری است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس درباره ارائه خدمات کمک معیشتی به مردم به صورت کارت اعتباری، اظهار کرد: پرداخت یارانه ها و کمک معیشتی به مردم به صورت کارت الکترونیکی یک قانون است که در مجلس کنونی به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این قانون توسط دولت اجرا نمی‌شود و یک تخلف آشکار از جانب دولت است و اگر دولت این قانون را به صورت همانگونه که در مجلس مصوب شده است اجرایی نکند قطعا تذکری در این باب هم به دولت و هم به هیئت رئیسه مجلس خواهم داد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای اجرا کردن قانون کمک معیشتی به صورت کارت اعتباری راهکار و اقدامات خود را پیش می‌برد که به صورت پول نقد است. اما این امر باعث می‌شود نقدینگی در جامعه افزایش یابد و ثانیا تورم کاهش نمی‌یابد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه کارت کمک معیشتی باید برای کالاهای اساسی و همچنین خرید کالاهای ایرانی استفاده شود، تصریح کرد: دولت موظف است کارتی تعبیه کند و اعتباری در آن اختصاص دهد تا مردم بتوانند با آن کارت کالای ایرانی خریداری کنند تا هم کمکی به تولید ملی و داخلی شود و هم نقدینگی افزایش پیدا نمی کند.

وی بیان کرد: بنده یکی از طراحان طرح کارت اعتباری در مجلس یازدهم بودم و این طرح جزء یکی از طرح‌های معیشتی مجلس یازدهم است و نیت از تصویب این قانون این بود که با توجه به شعار سال هم کمکی به تولید داخلی شود و هم تورم و نقدینگی در کشور مهار شود ولی متاسفانه دولت اهمیتی به قانون مصوب مجلس نمی‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: تمام قوا باید دست به دست هم داده تا رونق کالای ایرانی و جهش تولید در کشور اتفاق بیفند تا اقتصاد ضربه خورده کشور سرپا شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن