اخبار سککوک

دولت درباره علت تاخیر تنظیم آیین‌نامه قانون فکتورینگ پاسخگو باشد

عضو کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: دولت درباره علت تاخیر تنظیم آیین‌نامه قانون فکتورینگ پاسخگو باشد و این کمیسیون علت عدم اجرا را پیگیری می‌کند.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس درباره علت تاخیر تنظیم آیین نامه قانون استفاده از حداکثر توان تولید موسوم به فاکتورینگ، اظهار کرد: ابتدا باید علت تاخیر تنظیم آیین‌نامه قانون فاکتورینگ را از دولت پرسیده شود که چرا هنوز آیین‌نامه این قانون تهیه و تنظیم نشده است.

وی ادامه داد: قطعاً بنده این مورد را به کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس که مربوط به رونق کالای ایرانی است مطرح خواهم کرد تا کمیسیون پیگیر علت چرایی تهیه و تنظیم نشدن آیین نامه قانون استفاده از حداکثر توان تولید توسط دولت شود و قطعاً از دولت می‌خواهیم که این قانون را به منصه اجرا در بیاورد.

عضو کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: وقتی آیین نامه قانونی نوشته نمی شود یعنی اینکه هنوز آن قانون معطل است و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است؛ اما یک موردی که باید به آن اشاره کرد این موضوع است که باید در تصویب قوانین موضوعات پیچیده را خنثی کرده و قانونی ساده و روان نوشته شود که بعد از آن دیگر نیازی به تهیه و تنظیم آئین‌نامه‌ای نداشته باشد.

نوری با بیان اینکه اگر قانون استفاده از حداکثر توان تولید اجرایی شود تا حدودی مشکل تولید کالاهای داخلی حل می‌شود، بیان کرد: از این رو قانونگذار با تصویب چنین قوانینی قطعاً نفع جامعه را می خواهد پس تصویب چنین قوانین در جهت آسان تر شدن تولید در داخل کشور می شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به برخی از قوانینی که مرتبط به تولید در داخل کشور است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده ورود پیدا کرده است و از متولیان امر در دولت دعوت شده است تا در مورد اجرا نشدن قوانین توضیحاتی به کمیسیون و مجلس ارائه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن