اخبار سککوک

اسناد مالی الکترونیک پولشویی و فساد را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم بکارگیری ابزارهایی مانند برات و سفته الکترونیک گفت: اسناد مالی الکترونیک پولشویی و فساد را کاهش می‌دهد.

روح الله عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال چگونه می توان به سمت الکترونیکی کردن اسناد و برات‌ها در کشور رفت، اظهار کرد: اکنون دنیا به سمت دولت الکترونیک می‌رود زیرا الکترونیکی شدن خدمات در کشور باعث می‌شود، هزینه‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه هزینه‌هایی که صرف کاغذ و برخی از مسائل دیگری می شود کاهش می یابد، ادامه داد: الکترونیکی کردن کارها به ویژه در حوزه مالی، اداری و خدماتی شفافیت ایجاد می‌کند و یکی از شیوه‌های خوب مبارزه با فساد، الکترونیکی شدن خدمات است که باید کشور به سمت الکترونیکی شدن برود.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مزایای مهم الکترونیکی شدن این است که دیگر بروکراسی های اداری و کاغذ بازی ها کاهش خواهد یافت.

عباس‌پور تصریح کرد: مهم ترین اتفاق در الکترونیکی شدن خدمات در مسائل مالی و بانکی این است که می تواند ابزاری مناسب برای مبارزه با پولشویی باشد که همان شفافیت در امور است. حتی برای استفاده از مزایای دولتی و بانکی همانند دریافت وام یا غیره باید ارائه خدمات به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره گسترش شبکه ملی اطلاعات گفت: دولت باید هر چه زودتر شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کند تا بستر الکترونیکی کردن خدمات، کارهای دولتی و غیره میسر شود. اما برای اینکه اقدامات و خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه شود نیازمند یک بستر امن است که این بستر فقط در شبکه ملی اطلاعات صورت می گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن