اخبار سککوک

اعتبار جایگزین اسکناس در معاملات روزمره شود

یک نماینده مردم در مجلس معتقد است که باید تبادلات اسکناس و پول در جامعه به حداقل ممکن برسد و معاملات اعتباری جایگزین آن شود.

امیرقلی جعفری بروجنی درباره رواج کارت‌های اعتباری در بین مردم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید با استانداردهای پولی و بانکی دنیا در کشور انجام دهیم رفع نقدینگی است. یعنی رفع نقدینگی، به معنایی است که نقش اسکناس در زندگی روزمره مردم باید کاهش دهیم.

وی ادامه داد: پس باید به سمت استفاده از کارت‌های اعتباری رفت. امروزه در اروپا به غیر از کارت‌های اعتباری چیز دیگری در مراکز خرید استفاده نمی‌شود. یعنی تبادلات اسکناس و پول به حداقل ممکن رسیده است.

نماینده مردم چهارمحال بختیاری در مجلس گفت: معتقدم اگر کمک شورای پول و اعتبار، نظارت بانک مرکزی و تلاش وزارت اقتصاد در این امر اتفاق بیفتد و کارت‌های اعتباری رواج پیدا کند شاهد یک اتفاق عظیمی در اقتصاد کشور خواهیم بود. پس کارت اعتباری در اقتصاد کشور نقش محوری خواهد داشت.

جعفری افزود: یکی از این محورها این است که در چاپ اسکناس میلیاردها ریال صرفه جویی خواهد شد. دومین مورد این است که فساد و سوءاستفاده‌هایی از اسکناس در کشور به صفر خواهد رسید، زیرا نفوذ در کارت‌های اعتباری با توجه به نظارتی که بر روی آن وجود دارد تقریبا قریب به صفر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر به سمت استفاده از کارت‌های اعتباری در کشور برویم دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر چاپ پول تقلبی یا پولشویی نخواهیم بود پس رواج کارت اعتباری در کشور اقدام پسندیدهای است که باید این اتفاق تسریع پیدا کند و همچنین این اتفاق باعث میشود چرخ تولید داخلی بچرخد و شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون تورم در کشور و همچنین نقدینگی رو به افزایش است که یکی از اقداماتی که مانع از توقف این دو محور میشود کارت اعتباری است و به نظر بنده این کارت‌ها خود ضد تورم هستند و همچنین کمک دهنده برای کاهش نقدینگی در کشور خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن