اخبار سککوک

رتبه‌بندی فعالان اقتصادی برای دریافت تسهیلات اعتباری

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: رتبه‌بندی‌ فعالان اقتصادی باید انجام شود و سپس براساس آن اعتبارسنجی را شاهد باشیم که تامین مالی مبتنی بر اعتبار را محقق کند.

حسین وثوقی ایرانی با بیان اینکه تامین مالی و تسهیلات دهی در فضای کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: هر روش و کانالی غیر از دریافت تسهیلات مستقیم از بانک مانند خرید دین و تامین مالی مبتنی بر زنجیره تامین و …. را اجرایی کنیم، از آن استقبال می‌شود چرا که در حال حاضر فعالان اقتصادی با مشکل کمبود نقدینگی و تامین مالی مواجه هستند.

وثوقی ایرانی تصریح کرد: از سوی دیگر در حال حاضر فشار سنگینی هم روی بانک‌هاست که با توجه به این میزان بالای تورم، در تسهیلات‌دهی حتی با همین ارقام کنونی هم دچار ضرر و زیان هستند. در نتیجه باید این شیوه اصلاح شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تسهیلات‌دهی براساس خطوط اعتباری و رتبه بندی فعالان اقتصادی گفت: فرآیند رتبه بندی جزو وظایفی بود که برعهده اتاق بازرگانی گذاشته شد؛ اما در روند اجرایی مشکلاتی به وجود آمد. برهمین اساس ضرورت دارد اتاق هم در این باره شفاف‌سازی کند و اقداماتی که برای رتبه‌بندی انجام گرفته بود را اعلام کند. البته موانعی هم از سوی برخی نهادها ایجاد شد که فرآیند را متوقف کرد.

وی اظهار کرد: در نتیجه ابتدا باید رتبه‌بندی‌ها انجام شود و سپس براساس آن اعتبارسنجی را شاهد باشیم که تامین مالی مبتنی بر اعتبار را محقق کند.

وثوقی ایرانی با بیان اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور تورم است است، ادامه داد: در این شرایط هراقدام تسهیل‌گرانه‌ای برای سرمایه‌گذاران بی نتیجه خواهد بود و اصلی ترین و ضروری‌ترین اقدامی که دولت باید به سرعت انجام دهد این است که فکری به حال تورم لجام گسیخته کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن