اخبار سککوک

گام های توسعه صادرات در فضای وب با همت مدیران کردستانی؛

بازرگانان و تولیدکنندگان غرب کشور، سککوکی شدند.

مراسم افتتاحیه پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) در شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان و با حضور مدیران این شرکت، SME ها، مدیران عامل و نمایندگان شرکت های تولید و صنعتی و مدیران بانک ها و نهادهای دولتی برگزار شد.
به گزارش فرینا، در این مراسم احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان با تاکید بر ضرورت برداشتن موانع تولید، گفت: ارتباط بین بخش های مختلف تولید و کسب و کارها، حلقه گمشده ای است که باید در میان کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد شود و سامانه ملی سککوک که امروز معرفی شد؛ همین مشکل را به سرعت و با توجه به فضای تحول یافته در تجارت الکترونیک، برطرف می کند و کسب و کارهای اینترنتی را توسعه خواهد داد تا از شرایط جهانی بیش از این عقب نمانیم.

خسروی با اشاره به تحولات جهانی و ورود تکنولوژی های نوین به عرصه های بازرگانی و تولیدی، افزود: دوره ی تجارت های سنتی گذشته و نمی توان یک واحد تولیدی را با ابزارهای سنتی توسعه داد. پلتفرم سککوک یکی از ابزارهای نوینی است که امروز در کشور در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار دارد که این ارتباط را بین کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده و افزون بر آن، ارتباطی جانبی را نیز بین این کسب و کارها با نهادهای مالی و بانک ها محقق می سازد؛ البته این امر، فرصتی است که واحدهای صنعتی و تولیدی استان، می توانند از آن بیشترین بهره را ببرند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان با اشاره به تفاهم نامه های صورت گرفته میان سامانه کشوری سککوک و دست اندرکاران بخش دولتی در امر صنعت و تولید، افزود: سازمان صنایع کوچک و متوسط، شورایعالی مناطق آزاد، بانک ملی و همچنین پست بانک، در راستای همین امر، تفاهم نامه هایی را با سامانه ملی سککوک به امضا رسانده اند و مراکز دیگری همچون بورس و بخش های مرتبط با صادرات نیز به زودی به این شبکه ارتباطی افزوده می شوند که بی تردید این شبکه گسترده ارتباطی در امر صادرات محصولات ملی در این استان مرزی، نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه این مراسم تاکید کرد: بلای جان اقتصاد ایران، عدم شفافیت است. یکی از راه های شفافیت همین سامانه کشوری سککوک است که در آن از ابتدای زنجیره تأمین، منابع مالی مشخص و قابل رهگیری است که از کجا تأمین شده و در کجا مصرف شده است. یکی دیگر از وجوه مثبت این سامانه کاهش هزینه های تأمین مالی است. باید به عنوان بخش دولتی بپذیریم که دوستان مان در بخش خصوصی و در سامانه ملی سککوک، این کار را بهتر انجام می دهند و سرعت و دقت معاملات و همچنین هزینه های رنجیره تأمین را نیز کاهش خواهند داد؛ از قضا، در این استان مرزی، ظرفیت هایی وجود دارد که از این سامانه ملی، همه واحدهای تولیدی و بازرگانان، می توانند بهره مند شوند.

در ادامه مراسم یادشده، رضا بهبودی از دست اندرکاران سامانه ملی سککوک به معرفی تکمیلی این پلتفرم پرداختند و ابعاد مختلف آن را برای حاضران تبیین نمودند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نیز، مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان و دست اندرکاران سامانه ملی سککوک از شرکت های مستقر در استان همچون شرکت بهپوشان سلامت مهرگان-تولید کننده البسه یکبارمصرف- شرکت بستنی عسل، شرکت رویا پلاست- تولید کننده ظروف یکبار مصرف- و شرکت جلال الماس کاسپین، بازدید و با مدیران ارشد این شرکت ها گفت و گو و مذاکره کردند.

منبع
پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فرینا)
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن