اخبار سککوک

برگزاری نشست حرفه ای با مدیران و تولید کنندگان استان چهارمحال بختیاری؛

سککوک با زاگرس نشینان، صادرات را توسعه می دهد

پنل استانی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) در استان چهار محال بختیاری- در مرکز خدمات فن آوری و کسب و کار شهرکرد- با حضور مدیران شرکت شهرک های صنعتی ، SME ها، مدیران عامل، نمایندگان شرکت های تولیدی و صنعتی، مدیران بانک ها و نهادهای دولتی استان برگزار شد.
به گزارش فرینا، در این مراسم علی رضا شفیع زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان چهار محال بختیاری با اشاره به ضرورت توجه ویژه نهادها به مسئله کالای ایرانی و نقش صادرات در آن، گفت: حمایت از کالاهای ایرانی و تقویت تولیدات داخلی و در نتیجه رشد صنایع، بی تردید به گسترش حرفه ای صادرات وابسته است و در این رابطه، سامانه ملی سککوک می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

شفیع زاده با تأکید بر حذف واسطه ها در سامانه ملی سککوک، افزود: در این سامانه تولید کنندگان، صنایع کوچک، اصناف و حتی افراد حقیقی می توانند وارد این سامانه شوند. در این سامانه، فضایی به تولید کنندگان و محصولات شان به صورت ویترین، اختصاص داده می شود تا محصول خود را معرفی کنند تا دیگر تولید کنندگان و بخش های مختلف از جمله مردم بتوانند ببینند و آشنا شوند؛ اتفاقی که عملا واسطه ها را حذف می کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان چهار محال بختیاری همچنین با اشاره جنبه ارتباطی سامانه کشوری سککوک، گفت: یکی از وجوه بارز این سامانه ملی، فضای تعاملی آن است که موجب ارتقا و تسهیل معاملات و تجارت داخلی در گام نخست و ورود به بازارهای جهانی در گام دوم می شود؛ خود این امر، افزایش تولید و صادرات محصولات ملی را سبب خواهد شد.

در ادامه این مراسم رضا بهبودی از دست اندرکاران سامانه ملی سککوک به معرفی تکمیلی این پلتفرم پرداخت و ابعاد مختلف آن را برای حاضران در جلسه تشریح کرد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان چهار محال بختیاری و دست اندرکاران سامانه ملی سککوک با بازدید از شرکت های مستقر در استان همچون شرکت پاک پویان زاگرس- تولید کننده محصولات لبنیاتی- و شرکت آبدشت شهرکرد- تولید کننده لوله های پلی اتیلن- با مدیران این واحدهای تولیدی مذاکره و سامانه ملی سککوک را به صورت حضوری تشریح کردند.

 

منبع
پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فرینا)
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن