اخبار سککوک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛ شفافیت اقتصادی نتیجه تسریع بانک مرکزی در بهره‌برداری از پلتفرم‌های جدید تامین مالی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد شفافیت مالی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، گفت: تسریع‌ بانک مرکزی و شبکه بانکی در بهره‌برداری از پلتفرم‌های جدید تامین مالی مانند سککوک می تواند به تحقق شفافیت کمک کنند.

شهباز حسن‌پور بیگلری با اشاره به وضعیت مالی بسیاری از واحد‌های تولیدی و نیاز مبرم این واحدها به تزریق منابع، گفت: متاسفانه برخی موانع و عدم اعتمادها به کاهش آمار سرمایه‌گذاری در تولید منجر شده از این رو لازم است حمایت‌های دولتی و تسهیلات بانکی بتواند مشکلات این واحدها را رفع کند.
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث تامین مالی در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح است، افزود: در شرایط فعلی اگر دولت به ویژه بانک مرکزی بتواند این خلا تامین مالی را با پلتفرم‌های جدید پوشش دهد یعنی گامی در مسیر بهبود شاخص‌های اقتصادی برداشته است.
حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه در حال حاضر نرخ سود تسهیلات مهم‌ترین دغدغه بسیاری از تولیدکنندگان است، تصریح کرد: دولت در شرایط فعلی با ایجاد شرایط تامین مالی تسهیلات ارزان برای واحد‌های تولیدی و صنعتی مهم‌ترین گام را برای خروج از رکود و حتی کاهش تورم برداشته است.
وی با بیان اینکه شبکه بانکی نقش پررنگی در بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور دارد، گفت: متاسفانه دیده می شود تسهیلات با ارقام بالا با هدف تولید ارایه شده اما در مسیر دیگری هزینه می‌شود که ممانعت از چنین انحرافاتی از سوی شبکه بانکی می‌تواند اقتصاد را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تامین مالی واحد‌های تولیدی نباید منجر به ایجاد مشکل برای سایر بخش‌ها شود، افزود: اگر در کنار نظارت دقیق راه‌های تامین مالی مناسب پیگیری شود به طور حتم مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت.
حسن پور بیگلری با اشاره به پلتفرم جدید تامین مالی تحت عنوان سککوک، تصریح کرد: این پلتفرم‌های جدید تامین مالی که از سوی سیستم بانکی کشور در حال پیگیری است می‌تواند زنجیره تامین را در صنایع و واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی مدیریت کند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مزایای فعالیت این پلتفرم فعالیت آن در بستر وب و به صورت الکترونیک است که می‌تواند به افزایش شفافیت منجر شود.
عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تسریع بانک مرکزی در ایجاد و اجرای چنین پلتفرم‌هایی نشان از عزم جدی آن در راستای برخورد با بسیاری از تخلفات پولی در کشور و همچنین کمک به مباحث مرتبط با تولید ملی، اشتغال و غیره است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن