اخبار سککوک

ضرورت به کارگیری کارت‌های اعتباری برای رفع محرومیت از استان‌های جنوبی

نماینده سابق مجلس بر ضرورت به کارگیری کارت‌های اعتباری پس از انجام دقیق آمایش سرزمینی در جنوب کشور با هدف رفع محرومیت تأکید کرد.

نماینده سابق مجلس بر ضرورت به کارگیری کارت‌های اعتباری پس از انجام دقیق آمایش سرزمینی در جنوب کشور با هدف رفع محرومیت تأکید کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ علی ساری با بیان اینکه برای رفع محرومیت و محرومیت‌زدایی از استان‌های جنوبی کشور باید تسهیلات لازم اختصاص یابد و حمایت‌های ویژه انجام شود، گفت: محرومیت، ساکنان استان‌های جنوبی را آزار می‌دهد و همین محرومیت منجر به بروز بسیاری از مشکلات شده است.

وی اظهار داشت: دولت موظف است که برای رفع محرومیت در استان‌های جنوبی کشور مانند خوزستان شبانه‌روز تلاش کند. این استان از شرایط ویژه  خاصی برخوردار است که آن را از دیگر استان‌ها متمایز می‌کند.

نماینده سابق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت قبل تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم تحت عنوان کارت اعتباری تخصیص می‌داد و گهگاه با استقبال خوبی هم مواجه می‌شد. از دولت سیزدهم انتظار می‌رود که چنین طرحی را با یک سری اصلاحات پیگیری و اجرایی کند. به عنوان مثال دولت سیزدهم یک آمایش دقیق از افراد نیازمند یا کارآفرینان جنوب کشور انجام دهد و براساس آمایش سرزمینی کارت‌های اعتباری را با هدف محرومیت‌زدایی و کارآفرینی در اختبار ساکنان جنوب کشور قرار دهد و از سوی دیگر پیشنهاد می‌شود که سود تسهیلات اعتباری را تا حد ممکن کاهش دهد که جذابیت چنین کارت‌هایی افزایش پیدا کند.

ساری معتقد است که برای رفع محرومیت در جنوب کشور باید کمر همت بست و تمام ابزارها را به خدمت گرفت. هرگونه کوتاهی در زدودن چهره محرومیت در خوزستان ظلمی است که هرگز از یاد نخواهد رفت.

وی با بیان این مطلب که بانک‌ها نقش مهمی در حمایت از ساکنان جنوب کشور دارند، گفت: اگر بانک‌ها به وظیفه ذاتی خود درست عمل کنند و سیاست‌های دولت را به درستی پیش ببرند، قطعاً اعتبارات لازم چه در قالب کارت‌های اعتباری یا از طرق دیگر به دست نیازمند واقعی خواهد رسید، اما به شرط اینکه روند بروکراسی اداری و بانکی کشور کاهش پیدا کند و یک آمایش دقیق صورت پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن