اخبار سککوک

سککوک؛ ابزاری در راستای هوشمندسازی بانک‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: پلتفرم سککوک در زمره پلتفرم‌های الکترونیکی محسوب می‌شود که به هوشمندسازی نظام بانکی کمک بسیاری خواهد کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ،  بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یکسال گذشته مدام از بانک‌ها درخواست شده است تا اسامی افرادی که تسهیلات دریافت کرده‌اند را اعلام کنند که بانک‌ها از پذیرش آن سرباز زده‌اند، گفت: زمانی‌که به این قضیه وارد شدیم و بررسی‌هایی صورت گرفت، مشخص شد بسیاری از افرادی که تسهیلات کارآفرینی و اشتغال‌زایی دریافت کرده‌اند، شغلشان و حرفه‌شان متفاوت با آن حرفه‌ای بود که موقع ثبت درخواست وام اعلام کرده بودند.

وی در ادامه افزود: این مسئله نشان می‌دهد که بحث شفاف‌سازی، هوشمندسازی و کارآمدسازی نظام بانکی مغفول مانده و بانک‌ها باید به این قضیه ورود جدی داشته باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که بیشتر بانک‌های کشور از مسیر اصلی نظام بانکداری الکترونیکی فاصله گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: اگر هوشمندسازی نظام بانکی جدی گرفته می‌شد از وقوع بسیاری از تخلفات بانکی ممانعت به عمل می‌آمد و بانک‌ها در مسیر اصلی خود قدم می‌گذاشتند.
محبی با بیان اینکه با هوشمندسازی نظام بانکی، نفوذ افراد و دخالت آنها به حداقل یا حتی به صفر کاهش می‌یابد، گفت: پلتفرم سککوک در زمره پلتفرم‌های الکترونیکی محسوب می‌شود که به هوشمندسازی نظام بانکی کمک بسیاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پلتفرم سککوک به عنوان بستری که قرار است در راستای شفافیت و کمک به اقتصاد دیجیتال به نظام بانکداری کمک کند، باید ابتدا این موضوع را در اولویت قرار دهد که چه اطلاعاتی باید شفاف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از حمایت نمایندگان از شفافیت و پلتفرم‌های الکترونیکی که به این امر کمک می‌کنند خبر داد و یادآور شد: مجلس شورای اسلامی چهار راهبرد «کارآمدسازی نظام بانکی»، «هوشمندسازی»، «شفاف‌سازی» و «مردمی‌سازی» نظام بانکی را اولویت اصلی برنامه‌های خود در چهار سال آتی قرار داده است؛ بنابراین چون سککوک در راستای دولت الکترونیک و در راستای این چهار راهبرد مجلس شورای اسلامی است، از این پلتفرم حمایت خواهیم کرد.

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن