اخبار سککوک

در نشست هم انديشي آذربايجان شرقي با تاكيد بر نقش سككوك مطرح شد: تحول بانكداري در جذب منابع و ارائه تسهيلات

نشست معرفي و هم انديشي سامانه كشوري كسب و كار به كسب و كار (سككوك) با حضور مديران ارشد بانك ملي ايران، مديران و كارشناسان بانك ملي در استان آذربايجان شرقي و دست اندركاران سامانه كشوري سككوك، در ساختمان مركزي بانك ملي در تبريز، برگزار شد.

در اين نشست، مسعود خاتوني عضو هيأت مديره بانك ملي و معاون فناوري اطلاعات و شبكه ارتباطات اين بانك با تأكيد به لزوم تغيير در همه ابعاد كاري گفت: “همواره بايد سعي كنيم در تمام امور چه امور شخصي و چه امور سازماني تغيير را حاكم كنيم و اين تغيير را با آرامش همراه سازيم. بسياري از شما كسب و كارهايي را در گذشته مي شناسيد كه امروزه تبديل به خاطره شده اند و از طرف ديگر كسب و كارهايي را مي شناسيد تا چند سال گذشته حتی به آن فكر هم نمي كريد، به طور مثال تا چندسال پيش چه كسي فكر مي كرد كه تلفن هاي همراهمان بتواند تبديل به بستري براي كسب و كار شود؟”
خاتوني در ادامه با اشاره به تغيير اولويت ها در كسب و كارها، افزود: “امروز تغييرات در كسب و كار براي تمامي صاحبان كسب و كار حائز اهميت است. در زماني كسب و كارها به دنبال سودآوري و منفعت بودند اما امروز به دنبال اين هستند تا حيات خود را حفظ كنند. اولويت نخست صاحب كسب و كار اين است تا حيات خود را حفظ كند و سوددهي در اولويت هاي بعدي قرار دارد و صنعت بانكداري هم از اين مقوله مستثنا نيست.”
معاون فناوري اطلاعات و شبكه ارتباطات بانك ملي ايران همچنين با اشاره به تغيير مفاهيم بانكداري، گفت: “صنعت بانكداري را با دو كلمه مي توانيم تعریف كنيم، جذب منابع و ارائه تسهيلات. تغيير در اين مفاهيم بانكداري اصلي است كه امروز بانك ملي ايران به دنبال آن است. زماني كه لزوم اين تغيير مفاهيم را قبول كنيم، مي توانيم پلتفرمي همچون سككوك را هم بپذيريم. ما تا چه زماني بايد جذب منابع بكنيم و يا تا كي بايد ارايه تسهيلات داشته باشيم؟ هدف، حذف اين مقوله ها نيست، بلكه تغيير در مفاهيم آنهاست. اگر بتوانيم بستري را به وجود بياوريم كه در آن گردش پول و اعتبار را داشته باشيم، اين تغيير را در صنعت بانكداري به وجود آورده ايم. در اين بستر است كه با تغيير مفاهيم و ايجاد مفهومي به نام گردش پول و اعتبار مي توانيم مقوله فروش خدمات را به همراه داشته باشيم و اين همان تغييري است كه من همواره به آن فكر كرده ام و اميدوارم اين تغيير در بستر سامانه كشوري سككوك، تحقق يابد.”
در اين نشست همچنين عادل غلامي رييس اداره امور شعب بانك ملي در استان آذربايجان شرقي به ارايه گزارشي از فعاليت هاي بانك ملي در استان پرداخت.
در ادامه نيز، فردوس باقري از دست اندركاران سامانه كشوري سككوك اين پلتفرم ملي را معرفی نمود و در پايان به سوالات حاضرين در جلسه پاسخ داده شد.
گفتني است اين نشست به ميزباني بانك ملي استان آذربايجان شرقي و با حضور مديران بانك ملي ايران، رضا مظفري معاون اداره كل آموزش بانك ملي ايران، فتحي بيرانوند مدير امور شعب منطقه يك كشور بانك ملي، رسول ضابطي معاون اداره كل بازاريابي، كارشناسان دايره اعتبارات و بازاریابی بانك ملي مركز و همچنين مديران و كارشناسان بانك ملي در استان آذربايجان شرقي برگزار شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن