اخبار سککوک

حمایت از مردم و تولید با سیاست کارت اعتباری تحقق می‌یابد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید از سیاست‌های درست از جمله سیاست دادن اعتبار به مردم استفاده کند تا بتوان در شرایط بد اقتصادی چرخ تولید را به حرکت در آورد.

به گزارش اخبار بازار ایران، علی اصغر عنابستانی درباره تخصیص کارت‌های اعتباری مبتنی بر زنجیره تامین اعتبار، اظهار کرد: تخصیص کارت‌های اعتباری از یک بعد کمک کننده به مردم است یعنی بر اساس اعتبارات می‌توانند نیاز‌های خودشان را برطرف کنند که این اقدام یک اقدام مطلوب است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که نباید این کارت‌ها به یک کالای خاصی محدود شوند.

وی ادامه داد: اگر کارت اعتباری به یک کالای خاصی محدود شود دیگر آن کارایی خودش را از دست می‌دهد پس باید این کارت‌ها تمام کالای مورد نیاز مردم را پوشش بدهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نکته دیگری که برای کارت‌های اعتباری وجود دارد این است که باید بخش زیرساخت و نظارت آن به درستی تعبیه شود، زیرا اگر نظارت درستی بر روی این کارت وجود نداشته باشد منجر به خرید و فروش این کارت‌ها خواهد شد و آن هدفی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است اتفاق نمی‌افتد.

عنابستانی بیان کرد: کارت اعتباری بر اساس اعتبار اقدامی متناسب با شرایط امروز کشور است، اما باید اقداماتی که برای کمک و حمایت از مردم از جانب دولت یا بانک‌ها صورت می‌گیرد نباید منجر به افزایش نقدینگی یا تورم شود، زیرا مشکل اصلی کشور تورم و نقدینگی بیش از حد است.

وی با بیان اینکه اقدامات اعتباری می‌تواند به تولید کشور کمک کند، بیان کرد: اگر تولید داخل رونق پیدا کند خیلی از مشکلات داخلی اعم از اشتغال یا موارد دیگر برطرف خواهد شد پس باید سیاست‌های درست از جمله سیاست دادن اعتبار به مردم استفاده شود تا بتوان در شرایط بد اقتصادی چرخ تولید را به حرکت در آورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مثبت دیگر این کارت‌ها این است که دریافت کننده، دیگر نیازی به آوردن ضامن ندارد بلکه می‌تواند یارانه یا سهام عدالت خودش را به عنوان ضامن در گرو بانک قرار بدهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن