اخبار سککوک

تشکیل کارگروه ۱۰ نفره برای رفع موانع اقتصاد دیجیتال

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از هدف‌گذاری برای رسیدن به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در همایش بانکداری الکترونیک گفت: «سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی کشور در ابتدای دولت سیزدهم ۶.۴ درصد بود که در حال حاضر به ۷.۴ درصد رسیده است و هدف‌گذاری این است که تا پایان دولت سیزدهم به ۱۰ درصد برسد.»

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم درک صحیحی ار ارتباطات و فناوری دارد، ادامه داد: «یکی از تکالیف رییس جمهور این‌بود که اقتصاد دیجیتال را به عنوان یکی از محور‌های کلیدی دنبال کنیم. اقتصاد دیجیتال ۳ لایه دارد؛ با هسته ارتباطات و فناوری اطلاعات است. دومین لایه اقتصاد پلتفرمی و سومین لایه هوشمندسازی است که کاربرد‌های فناوری‌های نوین ارتباطی را در بخش‌های دیگر کشور توسعه می‌دهد.»

زارع پور گفت: « تمام این‌موارد و توجه به موضوع اقتصاد دیجیتال علاوه بر اینکه خلق ارزش خواهد کرد، زندگی مردم را هم آسان خواهد کرد که به طور ویژه آن را دنبال می‌کنیم.»

وی افزود: «برهمین اساس کارگروهی در این خصوص تشکیل شد که یک هیات دولت کوچک است و در حال حاضر ۱۰ عضو ار دولت دارد و رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد هم در این کارگروه عضو هستند. در این کارگروه هدف این‌است که موانع اقتصاد دیجیتال از سر راه برداشه شود.»

منبع
روزنامه ابتکار
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن