اخبار سککوک

تحول دیجیتال در راستای توسعه ابزار‌های نوین تأمین مالی زنجیره ارزش

عباس معمارنژاد، معاون سابق وزیر اقتصاد معتقد است که تحول دیجیتال می‌تواند با توسعه ابزار‌های نوین به تأمین مالی زنجیره ارزش کمک کند.

معمارنژاد در نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: «هر کسب و کار به دنبال مشتریان زیاد با درآمد بالا و هزینه‌های پایین و محصولات با کیفیت است و در کسب و کار‌های سنتی دستیابی به همه این‌ها سخت است و این فضای تحول دیجیتال است که می‌تواند کسب و کار‌ها را به این موارد برساند.»

وی افزود: «فراگیری مالی نقش بانک‌ها در تأمین مالی زنجیره‌های ارزش و رویکرد اکوسیستمی در نظام بانکی می‌تواند ارزش آفرینی دیجیتال را تقویت کند.»

معمارنژاد گفت: «یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند مدل کسب و کاری نظام بانکی را بهبود ببخشد موضوع تحول دیجیتال است. بانک مرکزی باید به اکوسیستم اقتصاد دیجیتال باور داشته باشد.»

وی افزود: «تأمین مالی زنجیره ارزش هم موضوعی است که تحول دیجیتال می‌تواند به آن کمک کند و ابزار‌های نوین آن را توسعه دهد.»

وی گفت: « در راهبری و مدیریت و همچنین استراتژی در کشور دچار چالش هستیم. ما هنوز در بخش مشتری بخش بندی دقیقی نداریم. همچنین در بخش‌های فناوری و امنیت و زیرساخت هم مشکل داریم. فرهنگ سازمانی باید تغییر کند در غیر اینصورت امکان اجرای اقتصاد دیجیتال وجود ندارد.»

منبع
ایبِنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن