اخبار سککوک

تخصیص کارت اعتباری ضامن ایجاد تحولی عظیم در کشور خواهد بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح تخصیص کارت اعتباری تحولی عظیم در اشتغال، تولید و رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد و این چرخش پول می‌تواند جهشی را در بهینه‌سازی تسهیلات بانکی ایجاد کند.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارایه کارت‌های اعتباری، گفت: برای اینکه بتوانیم تولید را در کشور رونق دهیم و مصرف‌کننده داخلی را تشویق و ترغیب به استفاده از دستاورد‌ها و تولیدات کشور کنیم ارایه کارت‌های اعتباری بهترین گزینه است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راهکار‌های تقویت تولید آن است که بانک‌های کشور با تولیدکنندگان وارد مذاکره شده و کارت‌های اعتباری صادر کنند که فقط برای خرید کالای ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد، اما این مورد نیز باید با همراهی کارخانه دار و خود بانک‌ها همراه باشد تا تولید شکل بگیرد.

وی با اشاره به تجربه کشور‌های مختلف در تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم، بیان کرد: یک نکته‌ای که باید دقت شود آن است که بانک‌ها برای ارائه کارت‌های اعتباری به مردم تضامین آسان تری را در نظر بگیرند که این تضامین می‌تواند سهام عدالت یا یارانه افراد باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مورد بعدی که وجود دارد این است که باید بانک‌ها درصد سود بازپرداخت کارت‌های اعتباری را کاهش دهند.

لارگانی همچنین با تاکید بر لزوم ارائه این خدمات بر بستر پلتفرم‌های آنلاین بر لزوم حمایت از سامانه‌های تخصیص منابع اعتباری به چرخه تولید تاکید کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن