اخبار سککوک

پایان دوره امضاهای طلایی با بسط و توسعه پلتفرم سککوک

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پلتفرم سککوک را ایده‌ای نو در راستای کمک به بانکداری الکترونیک و مقابله با امضاهای طلایی دانست.

سیدغنی نظری، نماینده مردم خلخال در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت الکترونیک متعلق به دهه ۸۰ است، اما نسبت به آن غفلت‌هایی صورت گرفته است، گفت: اگر هر کسب و کار یا اقدامی بر بستر خدمات الکترونیکی آغاز به فعالیت کند، قطعاً از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود؛ زیرا دقت و سرعت کار به طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

وی بانکداری الکترونیکی و گسترش خدمات الکترونیکی بانک‌ها را مصداق بارز دولت الکترونیک عنوان و خاطرنشان کرد: اگر بانکداری الکترونیک به معنای واقعی‌اش در کشور جای بیفتد از وقوع بسیاری از مشکلات فنی و خطاهای انسانی جلوگیری خواهد شد..

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از امضاهای طلایی به عنوان یکی از موانع مهم در مقابل توسعه اقتصادی و گسترش شفافیت یاد کرد و در همین رابطه گفت: اگر سیستم بانکداری الکترونیک گسترش و به معنای واقعی عملیاتی شود، راه برای امضاهای طلایی و فساد مسدود خواهد شد.

نظری پلتفرم سککوک را ایده‌ای نو در راستای کمک به بانکداری الکترونیک و مقابله با امضاهای طلایی عنوان کرد و یادآور شد: سککوک، ابزاری برای مقابله با فساد است که اگر با این نیت به کار گرفته شود، تحولی شگرف در حوزه بانکداری الکترونیکی محسوب می‌شود.

وی یکی دیگر از مزیت‌های سککوک را غیرحضوری کردن خدمات بانکی دانست و گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا باید تمام نهادها به خصوص بانک‌ها کمک کنند تا حضور مردم در ادارات، سطح شهرها و به ویژه بانک‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد؛ بنابراین با توجه به مزیت‌های پلتفرم سککوک این بستر فراهم شده تا تمام خدمات مهم بانکی از طریق سیستم الکترونیک ارائه شود و این موضوع بسیار مهمی است که به مقابله با شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه رقابت میان بانک‌ها در خصوص ارائه هر چه بهتر خدمات الکترونیک به حلقه مفقوده تبدیل شده است، تأکید کرد: سککوک از این ظرفیت برخوردار است که رقابت میان بانک‌ها در خصوص ارائه خدمات نوین بانکی در راستای اقتصاد دیجیتال و شفافیت را گسترش دهد.

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن