اخبار سککوک

سککوک دست واسطه‌ها را در تأمین منابع مالی کوتاه می‌کند

نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم گفت: سامانه سککوک دست دلالان و واسطه‌ها را در تأمین منابع مالی برای حمایت از واحدهای تولیدی کوتاه می‌کند.

به گزارش بانکداری ایرانی،  کیومرث سرمدی با اشاره به طرح سامانه سککوک در اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت به منظور حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی در سال جهش تولید اظهار داشت: اگر این طرح فقط منحصر به حمایت از کالاهای ایرانی و تولید ملی باشد، طرح خوبی است و می‌تواند به جهش تولید ملی کمک کند.

وی با بیان اینکه اعطای کارت‌های اعتباری براساس ارزش سهام عدالت حتماً باید با نظارت همراه باشد، یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که غالباً طرح‌های خوبی شروع می‌شود، اما در بحث اجرا به علت عدم نظارت قوی سرمایه‌ها و توانمندی‌ها درست به‌کار گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: از بانک ملی درخواست می‌کنم که حتماً در میزان کارمزد دریافتی و اقساط این کارت اعتباری با دریافت‌کنندگان تسهیلات مساعدت کند؛ زیرا افرادی که براساس ارزش سهام عدالتشان، کارت اعتباری دریافت می‌کنند از نیازمندان جامعه هستند که نمی‌خواهند سهام عدالت خود را بفروشند و آن را برای مواقع ضروری حفظ کرده‌اند، بنابراین نیاز است که بانک ملی شیوه دریافت اقساط و کارمزد کارت‌های اعتباری را به گونه‌ای فرمول‌بندی کند که مردم تحت فشار قرار نگیرند.

وی سامانه سککوک را ابزاری برای کمک به شفافیت عنوان کرد و افزود: این سامانه کمک می‌کند تا با حذف دلالان و واسطه‌ها، شفافیت ارتقا یابد؛ زیرا نمی‌گذارد تا دلالان و واسطه‌ها انگیزه تولیدکنندگان را کاهش دهد و از سویی دیگر فرآیند تأمین منابع مالی را در راستای حمایت از تولید داخلی شفاف می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: دلالان و واسطه‌ها عامل اصلی بی‌ثباتی بازار هستند؛ بنابراین سامانه سککوک تلاش می‌کند تا زنجیره تأمین منابع مالی را به‌گونه‌ای شفاف سازد که تسهیلات حمایتی از تولید داخلی به نحو صحیح در اختیار تولیدکنندگان و کارآفرینان قرار بگیرد. به‌عبارتی سککوک دست دلالان و واسطه‌ها را در تأمین منابع مالی برای حمایت از واحدهای تولیدی کوتاه می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن