اخبار سککوک

سککوک؛ ابزاری مفید در راستای کارآمدسازی بانکداری الکترونیک

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سککوک می‌تواند امیدها را در خصوص شفافیت و گسترش اقتصاد دیجیتال، افزایش داده و به کارآمدسازی نظام بانکی کمک بسیاری خواهد کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام بانکداری الکترونیکی کشور با ضعف‌هایی مواجه است و نتوانسته رضایت مشتریان و عموم مردم را به خود جلب کند، اظهار داشت: متأسفانه نظام بانکداری کشور از برنامه‌های تدوین شده هنوز عقب است و نتوانسته تمام نیازهای بانکداری الکترونیکی کشور را تأمین کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم وجود شفافیت کامل در سیستم معاملات مالی کشور، ضعف ساختارهای اقتصاد دیجیتال است، گفت: اقتصاد دیجیتال و بانکداری الکترونیکی دو بازوی پیشرفت کشور و تحقق شفافیت محسوب می‌شوند که ناگزیر به اجرای این دو هستیم و اگر در این میان هرکدام از بانک‌ها مقاومت کنند، فقط به آینده و بقای خود آسیب زده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور فعالانه در عرصه اقتصاد دیجیتال و الکترونیکی کردن خدمات بانکی می‌تواند موضوع رقابت میان بانک‌ها قرار گیرد، تأکید کرد: در آینده نه چندان دور بانک‌ها برای اینکه بتوانند میزان مشتریان خود را افزایش دهند و از دور رقابت عقب نمانند، باید در بستر فضای مجازی خدمات جذاب و مشتری‌پسند ارائه دهند تا هم اعتماد مشتریان جلب شود و هم شفافیت را گسترش دهند.

جدی، سامانه سککوک را آغازگر تحول جدی در حوزه بانکداری الکترونیکی دانست و گفت: این سامانه می‌تواند امیدها را در خصوص شفافیت و گسترش اقتصاد دیجیتال، افزایش داده و به کارآمدسازی نظام بانکی کمک کند.
وی ادامه داد: خدمات سککوک برای اینکه در میان مردم شناخته شده شود باید از طریق رسانه به مردم آموزش داده شود، اما اگر آموزش‌های لازم ارائه نشود این پروژه هم مانند سایر پروژه‌ها ابتر باقی خواهد ماند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پلتفرم‌های بسیاری وجود دارند که ابتدا با انگیزه، شروع به کار کردند، اما چون فرهنگ‌سازی عمومی و آموزش‌های لازم صورت نگرفته بود، موفق نشدند.

جدی از حمایت مجلس از ایده‌های نو در حوزه بانکداری الکترونیک و اقتصاد دیجیتال خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی از طریق ابزار نظارتی خود و قدرت قانون‌گذاری از طرح‌هایی مانند سککوک حمایت خواهد کرد.

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن