اخبار سککوک

سککوک؛ ابزاری برای کوچ از بانکداری کلاسیک به سمت بانکداری مدرن

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پلتفرم سککوک یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند بانکداری الکترونیکی سنتی را به بانکداری الکترونیکی نوین ارتقا دهد.

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط شیوع ویروس کرونا، باید نظام بانکداری کشور به خاطر حفظ سلامت مردم و شهروندان هم که شده توسعه خدمات الکترونیکی را در دستورکار قرار دهد تا روند گسترش ویروس کرونا در کشور مهار شود.

وی نظام فعلی بانکی کشور را به نفع تولید و حمایت از شعار سال ندانسته و گفت: بسیاری از خدمات بانکی را می‌توان به صورت الکترونیک ارائه داد تا نیاز نباشد شهروندان برای انجام ساده‌ترین امور بانکی به شعب بانک‌ها مراجعه کنند، همچنین این اقدام چندین مزیت در حوزه‌های صرفه‌جویی و توسعه شفافیت خواهد داشت.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام بانکی کشور همچنان مبتنی بر خدمات سنتی است، تأکید کرد: بانک ملی با طراحی و اجرای برخی پلتفرم الکترونیکی جرقه توسعه بانکداری نوین را زده است که پلتفرم سککوک یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند بانکداری الکترونیکی کلاسیک را به بانکداری الکترونیکی نوین ارتقا دهد.

عباس‌‌زاده مشکینی روی آوردن به سمت بانکداری الکترونیکی مدرن و اقتصاد دیجیتال را یک ضرورت تاریخی عنوان کرد و گفت: چه بخواهیم یا چه نخواهیم، باید به این سمت حرکت کنیم؛ بنابراین بانک ملی با درک خوبی که از شرایط امروزه جهان دارد، در حوزه بانکداری الکترونیکی مدرن پیش‌قدم شده و پلتفرم سککوک را راه‌اندازی کرده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه همچنان برخی از بانک‌ها درک صحیحی از شرایط موجود ندارند و همواره بر عدم حرکت به سمت چنین نظام بانکداری‌ای پافشاری دارند که این مسئله نشان از نبود جایگاه مشتری‌مداری در این بانک‌ها است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی پلتفرم سککوک را فرصتی برای ارتقای سواد الکترونیکی یا سواد دیجیتالی شهروندان دانست و یادآور شد: مسئولان بانک ملی ابتدا باید در راستای ارتقای جایگاه دولت الکترونیک آموزش‌های عمومی را در خصوص خدمات پلتفرم سککوک به عموم مردم ارائه دهند تا مردم هم با مفهوم اقتصاد دیجیتال و هم با مفهوم دولت الکترونیک بیشتر آشنا شوند.

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن