اخبار سککوک

رئیس انجمن پسته ایران مطرح کرد؛ اشتغال‌زایی از طریق سامانه‌های کسب و کار در دستورکار قرار گیرد

رئیس انجمن پسته ایران خواستار حمایت از سامانه‌های کسب و کار با توجه به قابلیت اشتغالزایی بالای این سامانه‌ها شد.

رئیس انجمن پسته ایران خواستار حمایت از سامانه‌های کسب و کار با توجه به قابلیت اشتغالزایی بالای این سامانه‌ها شد. 

صالحی درباره نقش سامانه‌های کسب و کار در رونق اقتصادی اظهار داشت: سامانه‌های کسب و کار اهمیت زیادی برای اقتصاد کشور‌ها دارد؛ چرا که کمک شایان توجهی به اشتغال و تولید ناخالص ملی کرده و رشد این بخش باعث رسمیت بخشیدن به اقتصاد می‌گردد.

رئیس  انجمن پسته ایران تشریح کرد: در بسیاری از کشور‌ها اکثر مشاغل توسط این بنگاه‌ها ایجاد می‌شود. در ۳۰ کشوری که دارای بالاترین درآمد در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) هستند، بیش از دو سوم افراد شاغل در کسب وکار‌های کوچک و متوسط مشغول به کار هستند. از این رو می توان گفت یکی از جنبه‌های مثبت راه‌اندازی این سامانه‌ها ایجاد اشتغال است. 

صالحی افزود: تردیدی وجود ندارد که عملکرد سامانه‌های کسب و کار برای توسعه اقتصادی اکثر کشورهای در حال توسعه بسیار مهم است، به همین دلیل، این کسب وکارها همیشه تحت حمایت زیاد دولت‌ها قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن، سازمان‌های بین‌المللی از قبیل بانک جهانی و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد و بسیاری دیگر از کشورها نیز از طریق همکاری‌های دوجانبه کمک‌های زیادی از لحاظ مالی و فنی به سامانه های کسب وکار کرده‌اند تا جایگاه ارزشمند خود را در کشورهای در حال توسعه پیدا کنند. 

وی درباره سامانه سککوک به تولیدکنندگان پسته، گفت: تولیدکنندگان پسته نیاز دارند تا بتوانند به خریداران و فروشندگان دسترسی بهتری داشته باشند تا از این طریق کارهایشان را راحت‌تر پیش ببرند.

رئیس  انجمن پسته ایران با بیان اینکه سامانه‌های کسب و کار می‌توانند نقش زیادی در تجارت پسته داشته باشند، تشریح کرد: فروشندگان پسته می‌توانند در سامانه‌ها سککوک عضو شوند و محصولات خود را به خوبی معرفی کرده و بفروشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن