اخبار سککوک

حمایت مجلس از طرح تخصیص کارت‌های اعتباری توسط بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصل اختصاص کارت اعتباری به مردم ابتکار عمل خوبی از سوی بانک‌ها است و باید این حرکت استمرار پیدا کند.

انور حبیب زاده بوکانی در رابطه با تخصیص کارت‌های اعتباری به مردم، اظهار کرد: هر ابزاری که بتواند به حوزه مالی و بانکی کمک کند باید مورد استفاده قرار بگیرد نکته‌ای که وجود دارد این است که این اقدام راه‌های سوء استفاده‌های مالی را می‌بندد.
وی ادامه داد: نکته بعدی که وجود دارد این است باید هرچه سریع‌تر سیستم بانکی کشور به سمت الکترونیکی شدن در حوزه مالی برود، زیرا امروزه دنیا به آن سمت می‌رود پس نباید ایران از این رقابت جهانی عقب بیفتد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تخصیص کارت‌های اعتباری یک ابتکار عمل خوبی است که بانک‌ها درحال انجام آن هستند، اما باید زیرساخت درست برای آن تعبیه شود یعنی زیرساخت‌ها باید طوری باشند که در موارد دیگر نیز بتوان از این کارت‌های اعتباری هم استفاده کرد.

حبیب زاده تاکید کرد: این کارت‌های اعتباری می‌تواند داد و ستدهای کالاها را سرعت ببخشد و همچنین باعث می‌شود که چرخه تولید کشور بچرخد و رونق بگیرد.

وی افزود: امروزه مهم‌ترین حرکت سیستم دولتی کشور راه اندازی کارخانه‌های تعطیل است که با این کارت‌ها و اعتباراتی که در درون آن است کارخانه‌های تعطیل را دوباره به چرخه تولید بر می‌گرداند. پس هم مردم نیازهای خودشان را برطرف می‌کنند و هم تولید کننده دوباره جان می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: نکته مهم تخصیص کارت‌های اعتباری زیرساخت‌های آن است، زیرا باید از لحاظ امنیتی زیرساخت‌های خوبی برای این کارت‌ها تدبیر شود، اما اصل اختصاص کارت اعتباری به مردم اقدام مناسب و خوبی است و باید این حرکت استمرار پیدا کند.

حبیب‌زاده گفت: مجلس شورای اسلامی از این حرکت بانک‌ها حمایت می‌کند، زیرا امروزه مردم در شرایط سخت و دشواری قرار گرفته‌اند که باید به آن‌ها به هر نحوی کمک کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن