اخبار سککوک

حمایت قاطع بانک مرکزی از تامین مالی زنجیره تامین

طرح تامین زنجیره مالی تولید در فضای وب - مانند سامانه کشوری سککوک - از سوی بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس روز ملی صنعت، از ورود بانک مرکزی به زنجیره تامین مالی تولید برای صنعتگران، بازرگانان و تولید‌کنندگان خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام مطلب فوق تصریح کرد: ما مهم‌ترین کمکی که به تولید‌کنندگان می‌کنیم در قالب طرحی خواهد بود که به‌زودی اعلام می‌شود. ما از طریق زنجیره تولید می‌خواهیم تسهیلات در اختیار تولید‌کنندگان قرار بدهیم و معتقدیم این طرح موثری است.

این در شرایطی است که فعالان بخش خصوصی با همکاری نهادهای ذی‌ربط دولتی در اقتصاد در زمینه تامین مالی زنجیره تولید در فضای وب حضوری جدی در دو سال اخیر داشته‌اند که ثمره آن در فضای افزایش تحریم‌ها عملا نوعی مقابله با تحریم و استفاده از فضای آزاد تجارت بر بستر وب بوده است. سککوک یا سامانه کشوری کسب‌وکار به کسب کار، شرایط بسیار مناسبی را برای تقویت این زنجیره تامین مالی در قالب احیای برات الکترونیک فراهم کرده است که اینک با ورود بانک مرکزی می‌توان چشم‌انداز حرفه‌ای، موثر و موفقی را برای این عرصه متصور دانست.

گفتنی است پیش‌تر نیز بانک مرکزی درخصوص برات الکترونیک و پیوند صنعتگران و بازرگانان بر بستر وب، نظر حمایتی و مثبت خود را اعلام کرده و مورد تایید کارشناسان این نهاد سیاست‌گذار مالی و پولی کشور بوده است.

از طريق
روزنامه دنیای اقتصاد
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن