اخبار سککوک

اجرا شدن قانون فاکتورینگ تولید و صادرات را سامان می‌دهد

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره علت تاخیر تنظیم آیین‌نامه قانون فاکتورینگ توسط دولت، اظهار کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم بخشی از آیین‌نامه این قانون توسط دولت تهیه و تنظیم شده است ولی معمولاً هر قانونی که تصویب می شود ممکن است تعداد قابل توجهی آیین نامه داشته باشد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره علت تاخیر تنظیم آیین‌نامه قانون فاکتورینگ توسط دولت، اظهار کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم بخشی از آیین‌نامه این قانون توسط دولت تهیه و تنظیم شده است ولی معمولاً هر قانونی که تصویب می شود ممکن است تعداد قابل توجهی آیین نامه داشته باشد.
وی ادامه داد: اما طولانی شدن تهیه و تنظیم آیین‌نامه های قوانین یا به تعلل یا به تعمد متولیان امر باز می گردد که برای اینکه این مشکل پیش نیاید بنده برای اصلاح آیین‌نامه مجلس پیشنهادی داده‌ام که می تواند این تعلل‌ها را خنثی سازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در این اصلاحیه دیده شده است که اگر قانونی نیازمند آیین نامه هست دولت مکلف است در مدت دو ماه اقدام به تهیه آیین نامه آن قانون کند واگر در این مدت دولت هیچ اقدامی برای تنظیم آیین‌نامه نکند این امر بر عهده وزیر مربوطه گذاشته خواهد شد.

قادری تصریح کرد: اگر وزیر مربوطه هم در مدت یک ماه آیین نامه را تهیه و تنظیم نکند درنهایت تهیه و تنظیم آیین نامه بر عهده کمیسیون مربوطه مجلس سپرده خواهد شد و این هیچ منع قانونی هم نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر این اصلاحیه در آیین نامه مجلس صورت بگیرد برای قوانین گذشته هم صدق خواهد کرد، گفت: در نهایت اگر دولت در این مدت تعیین شده اقدام به تهیه و تنظیم آیین‌نامه نکند این امر برعهده وزیر گذاشته خواهد شد و اگر وزیر مربوطه تعلل کند آن زمان مجلس حق دارد از ابزارهای نظارتی خود مانند سوال و استیضاح استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: علت تصویب و تنظیم نشدن آیین نامه مورد نظر این است که دولت، دولت فعالی نیست. متاسفانه دولت در حرف کم نمی‌آورد بلکه در عمل بسیار ناتوان است.

قادری بیان کرد: قانون حداکثر تولید در مجلس هشتم مصوب شده است و در مجلس دهم مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت که در این بازنگری‌ها احکام بسیار خوبی در درون این قانون گنجانده شده است.

وی ادامه داد: احکامی همانند باز کردن ال سی های ارزی، استفاده از ضمانت‌های بیمه‌ا‌ی در کنار ضمانت‌های بانکی و آسان‌تر شدن فروش کالا در داخل و خارج از کشور برای تولیدکنندگان مهیا شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: با اجرایی شدن این قانون در کشور خیلی از موانع و دشواری هایی که یک تولید کننده در کشور با آن روبرو هست برطرف خواهد شد و این قانون در کنار قانون های تسهیل کننده تولید بسیار مهم و اثرگذار است.

قادری با بیان اینکه این قانون ثمره مجالس هشتم، نهم و دهم برای آسان تر شدن تولید و صادرات است، بیان کرد: مجلس یازدهم با تصویب قوانین یا اصلاح تمام سعی و تلاش خود را خواهد کرد تا تولید و صادرات سهل تر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اجرا شدن قانون فاکتورینگ در کشور هم تولید را سر و سامان می دهد و هم صادرات را آسان تر خواهد کرد و سرعت بیش از حدی به تولید کشور خواهد بخشید و همچنین کمک می کند تا ریسک سرمایه‌گذاری در کشور کاهش پیدا کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن