اخبار سککوک

سفته و برات الکترونیک سرعت و دقت را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: صدور سفته و برات الکترونیک هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، واسطه‌ها را حذف می‌کند و سرعت و دقت صدور را افزایش خواهد داد.

رسول فرخی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتصادی در آینده می‌تواند موفق باشد که در آن شفافیت وجود داشته باشد. دولت الکترونیک محور شفاف‌سازی نظام اقتصادی ماست. وقتی که این شفاف‌سازی ایجاد شود، به خودی خود رانت‌ها و فساد کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مردم از مدیران کشور و مدیران بانکی انتظار شفافیت دارند، گفت: وقتی شفافیت وجود داشته باشد، مردم حق انتخاب خواهند داشت و از انتخاب خود رضایت به دست خواهند آورد و به راحتی می‌توان آنها را قانع کرد که دلیل اتخاذ برخی تصمیمات چیست.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای دولت الکترونیک ابزارهای بسیاری برای شفافیت وجود دارد و تقویت خدمات بانکی مانند سفته و برات الکترونیک و انجام امضاهای دیجیتال و افتتاح حساب‌ها به صورت آنلاین، درخواست آنلاین وام، پذیرش تضامین لازم به صورت آنلاین و غیره از جمله این موارد است.

فرخی ادامه داد: ما شاهد هستیم در برخی مواقع انجام برخی عملیات بانکی روزها و هفته‌ها به طول می‌انجامد اما اگر دولت الکترونیک وجود داشته و تقویت شود، انجام خدمات بانکی به یک دقیقه یا حتی ثانیه به طول خواهد انجامید. به باور من برای تقویت دولت الکترونیک و شفافیت نظام اقتصادی باید از همه ابزارها به نحو احسنت و مطلوب بهره برد.

وی گفت: دولت الکترونیک حوزه‌های وسیعی را شامل می‌شود و تنها مربوط به یک یا دو حوزه نیست. با دولت الکترونیک می‌تواند خدمات بانکی و سایر خدمات را به دورترین نقاط کشور و محروم‌ترین مناطق گسترش داد. دولت الکترونیک به عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی منجر می‌شود و رضایت مردم را افزایش خواهد داد، لذا صدور سفته و برات الکترونیک در این راستا توجیه‌پذیر است و این رویه هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، هم واسطه‌ها را حذف می‌کند و هم اینکه سرعت و دقت صدور را افزایش خواهد داد.

منبع
تفاهم آنلاین
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن