اخبار سککوک

سفته و برات الکترونیک از ملزومات دولت الکترونیک است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اقتصاد ایران نیازمند تحول اساسی است و با دولت الکترونیک و با رعایت و اجرای پیش‌شرط‌های آن می‌توان به تحقق اقتصادی پویا و به دور از فساد و همراه با شفافیت کمک کرد.

علیرضا بیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه الکترونیکی شدن اسناد تجاری و فراگیری سفته و برات الکترونیک در راستای دولت الکترونیک یک امر مهم و ضروری است، اظهار داشت: دولت الکترونیک را باید یک تحول مهم و اساسی در راستای ارائه خدمات شفاف اقتصادی و تجاری قلمداد کرد که می‌تواند به تسهیل امور اقتصادی و فرآیندهای آن منجر شود.

وی افزود: اقتصاد کشور در شرایطی است که باید برای توسعه آن، موانع موجود تا حد ممکن برداشته شود که دولت الکترونیک و توسعه این سیستم می‌تواند به رفع موانع پیش روی اقتصاد کمک فراوان کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: الکترونیکی کردن امضاها، سفته و برات و به کارگیری یکایک اینها در بورس و سایر بخش‌های اقتصادی مانند بانک‌ها و سازمان تجاری می‌تواند فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار، انجام معاملات و انتقال و دریافت وجوه را تسهیل و تسریع کند. دوران حاضر دوران خدمات الکترونیک در امور اقتصادی است و نگاه سنتی را باید کنار گذاشت.

علیرضابیگی ادامه داد: اقتصاد ایران از نگاه‌های سنتی همواره رنج برده و می‌برد. برخی در برابر تزریق ایده‌های جدید و ورود فناوری به بخش‌های مبادلات مالی و تجاری واهمه دارند و مانع آن می‌شوند، زیرا با الکترونیکی شدن خدمات مالی، اعتباری و بانکی شفافیت گسترش پیدا خواهد کرد و اینها به راحتی نمی‌توانند فساد و رانت داشته باشند و یا از مزایایی که نظام سنتی دارد، دیگر استفاده کنند. به باور من برای گسترش شفافیت از هر ابزاری باید بهره برد و نباید در برابر تغییر روند ترسید و واهمه داشت. امضاهای دیجیتال، سفته و برات الکترونیک از ملزومات دولت الکترونیک محسوب می‌شوند و بنابراین ضروری است که به همه‌گیری این نگاه فناورانه و توسعه‌گرا کمک فراوانی شود.

منبع
ابتکار
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن