اخبار سککوک

۳ روش تامین مالی صنعت فولاد در سامانه سککوک

مدیرعامل فولاد خراسان گفت: سامانه سککوک می‌تواند صنعت فولاد را از سه طریق برات الکترونیک، تضمین صندوق‌های سرمایه‌گذاری و تضمین دیگر صندوق‌های ضمانتی تامین اعتبار کند.

کسری غفوری با اشاره به نقش سامانه‌های کسب و کار در صنعت فولاد، گفت: سامانه‌های کسب و کار باعث اتصال واحد‌های صنعتی به خصوص واحد‌های کوچک و متوسط به بازار‌های خارجی می‌شود و این کار باعث اشتیاق بیشتر صنعتگران برای حضور در بازارهای خارجی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سامانه‌های کسب و کار زنجیره تأمین چرخه تولید را به خوبی تکمیل می‌کنند، گفت: به کمک سامانه‌های کسب و کار همچون سککوک صنعتگران می‌توانند در قالب الکترونیکی فعالیت خود را ادامه دهند و در یک اکوسیستم فراگیر، ارتباط داخلی و خارجی داشته باشند.

مدیرعامل فولاد خراسان با تاکید بر اینکه باید از فضای کسب و کار حمایت کرد، گفت: اگر بتوانیم از فضای کسب و کار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حمایت کنیم قطعا شاهد رشد آنها خواهیم بود و راه اندازی این سامانه‌ها نیز برای حمایت و تقویت صنعتگران نقش مفیدی خواهد داشت.

غفوری درباره سامانه سککوک، گفت: این سامانه‌ بیشتر به منظور رونق کسب و کار ایجاد شده است که در آن می‌توان معاملات را به راحتی انجام داد و علاوه بر این معاملات خارج از کشور نیز تسهیل می‌شود. همچنین این سامانه می‌تواند برای تأمین مواد اولیه، اعتباربخشی به مصرف‌کنندگان برای خرید و فروش محصولات به صورت اعتباری و مدیریت لجستیک استفاده شود.

مدیرعامل فولاد خراسان با بیان اینکه رویکرد سامانه سککوک در تأمین مالی، استفاده از زیرساخت اعتباری است که می‌تواند زمینه خرید بر اساس عقد برات را فراهم کند، ادامه داد: در سامانه سککوک پولی رد و بدل نمی‌شود بلکه تأمین مالی بنگاه‌ها از سه طریق برات الکترونیک، تضمین صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دیگر صندوق‌های ضمانتی (با اسناد اعتباری و تضمین) عملیاتی می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن