اخبار سککوک

کمک «سککوک» به تامین مواد اولیه صنعت کفش

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان خوشه صنعتی کفش مشهد معتقد است که سامانه سککوک کمک بزرگی به تولیدکنندگان در زمینه تامین مواد اولیه تولید خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان خوشه صنعتی کفش مشهد معتقد است که سامانه سککوک کمک بزرگی به تولیدکنندگان در زمینه تامین مواد اولیه تولید خواهد کرد.

ابوالفضل خوشبو عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان خوشه صنعتی کفش مشهد با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان کفش اظهار داشت: نوسان نرخ ارز اصلی‌ترین چالش تولیدکنندگان در دو سال گذشته بوده که با توجه به اینکه بخش عمده مواد اولیه صنعت کفش وارداتی است، تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل تامین مواد اولیه از دیگر مشکلات فعالان این حوزه است، ادامه داد: این مشکلات موجب شده قیمت تمام شده محصولات افزایش یابد.
خوشبو ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده کفش تولیدی افزایش یافته و از سوی دیگر قدرت خرید مردم در اثر تورم کاهش پیدا کرده که این دو عامل موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت تولید شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان خوشه صنعتی کفش مشهد با تاکید بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی، تصریح کرد: تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی امروز از مهم‌ترین نیازهای صنعت کفش به شمار می رود.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این حوزه، یادآور شد: به تازگی جلسه‌ای بین مدیران شرکت ‌شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با مسئولان بانک ملی و شرکت سککوک انجام شده که در صورت اجرایی شدن برنامه‌ها کمک بزرگی به تولیدکنندگان کفش در مشهد خواهد کرد.

خوشبو با اشاره به اینکه در صورت راه‌اندازی سامانه سککوک در شهرک‌های صنعتی استان بروکراسی اداری برای دریافت تسهیلات کاهش خواهد یافت، افزود: در صورتی که تضامین ساده‌تری برای دریافت تسهیلات از تولیدکنندگان گرفته شود، این طرح اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و کمک بزرگی در تامین مواد اولیه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سامانه سککوک کمک می‌کند که منابع مالی به دست تولیدکنندگان واقعی برسد و از انحراف تسهیلات به بخش‌های غیرمولد جلوگیری خواهد کرد که اثر مهمی در رونق‌دهی به تولید خواهد داشت.

 

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن