اخبار سککوک

پیشرفت واحدهای تولیدی با پشتیبانی سککوک؛ راهی به سوی جهش تولید

دبیر کمیسیون حقوقی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی حمایت سامانه سککوک از واحدهای تولید کوچک را عامل و راهی برای تحقق جهش تولید عنوان کرد.

علی نظافتیان با اشاره به اینکه سال جاری با شعار جهش تولید نامگذاری شده که این موضوع مستلزم توجه بیش از پیش به حوزه تولید است، گفت: ایجاد جهش تولید مستلزم فراهم آوردن تمامی عوامل و زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت تولید در کشور است که بطور منطقی یکی از نیازهای اصلی بخش تولید تامین مالی برای احداث یا توسعه واحدهای تولیدی وخرید مواد اولیه تولید است.

وی در ادامه با تاکید بر کارایی ابزارهای تامین مالی و همیار تولیدکنندگان در شرایط فعلی اقتصاد کشور، افزود: سامانه سککوک (سامانه کشوری کسب وکار به کسب وکار) با هدف کمک به واحد های تولید کوچک راه‌اندازی شده که پلی باشد بین این واحدهای تولیدی و سایر عوامل موثر در گسترش واحدهای تولیدی کوچک. کما آنکه از جمله  اهداف سامانه مذکور، “گسترش تعامل بین اعضا و بهبود سرعت در تعامل” است.

دبیر کمیسیون حقوقی بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، اظهار داشت: اما نباید فراموش کرد که واحدهای تولیدی کوچک یا متوسط فقط بخشی از تولید کشور است. بی شک احداث و یا گسترش واحدهای تولیدی بزرگ نیاز حیاتی و اساسی کشور است و بدون واحدهای تولیدی بزرگ واحدهای تولیدی کوچک به تنهایی قادر به تامین نیازهای تولیدی کشور نخواهد بود. بنابراین حمایت ها و تسهیلات بانکی باید هم صنایع کوچک و متوسط را در برگیرد و هم صنایع بزرگ و صنایع مادر.

به گفته نظافتیان، به هرحال جهش تولید نیازمند تعامل و همگرایی همه جانبه همه بخش های در گیر در امر تولید است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن