اخبار سککوک

وزیر اقتصاد و مسئولان عالی رتبه از سامانه ملی سککوک چه گفتند؟

سككوك مي تواند نويد بخش تجارت الكترونيك e-commerce باشد.

بانک ملّی ایران برای دومین بار در بزرگترین رویداد سالانه خود با عنوان ملی شو ۲، در راستای تحقق اهداف بانکداری الکترونیک و ارایه خدمات نوین و به روز به مشتریان، دستاوردهای تازه در عرصه بانکداری دیجیتال را رونمایی کرد که سامانه ملی سککوک نیز به عنوان سوپر محصول مشترک میان بانک ملی و شرکت توسعه تجارت نگین توسن در این رویداد معرفی و مورد استقبال وزیر اقتصاد و دارایی و مدیران بانک ملی قرار گرفت.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) با هدف ایجاد یک اکوسیستم جامع کسب و کار در برگیرنده تعاملات تجاری در زنجیره تأمین از تولید تا مصرف برای کسب و کارهای کشور با ویژگی های منحصر به فرد شامل سادگی عمل و هزینه کم در راستای اجرای سیاست های توسعه اقتصادی کشور طراحی و عملیاتی شده است که در بزرگترین رویداد سالانه بانک ملی – ملی شو ۲ – به عنوان یک سوپر محصول رونمایی و معرفی شد.
وزیر اقتصاد: سككوك مي تواند نويد بخش تجارت الكترونيك e-commerce باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم تحول نظام بانکداری کشور، گفت: رفاه ناشی از تزریق بودجه دولتی و فروش نفت در کشور مطلوب نیست بلکه دستیابی به رفاهی جای افتخار دارد که ناشی از فعالیت های مبتنی بر دانش و تحول زا باشد که بانک ملی ایران با قدمت و توانمندی بالا و به عنوان یک بنگاه بزرگ باید این تحولات را سرعت بخشد.

فرهاد دژپسند در این مراسم که آخرین دستاوردهای جدید و نوین بانک ملی ایران رونمایی شد، با بیان اینکه فعالیت های تحول زا نباید برای کشور ما به یک آرزو تبدیل شود بلکه باید برای ما عینیت یابد، افزود: امروز باید با رونمایی از تکنولوژی های بانک ملی ایران به قدمت، بزرگی، مدرن و پیشرو بودن و مشتری مداری این بانک بزرگ افتخار کنیم.
دژپسند در ادامه با اشاره به مسیر اقتصاد هوشمند، گفت: ما اگر بخواهيم به آن قله اي كه در چشم انداز ترسيم شده است برسيم، بايد اين مسير را طي كنيم و آن سرعت بخشي به تحولات و جذب و كاربرد فناوري ها در اقتصاد هوشمند است. به طور نمونه سامانه سككوك مي تواند نويد بخش تجارت الكترونيك e-commerce به معناي كاملش و مقدمه اقتصاد هوشمند به معناي راهبردي باشد. اگر بانكداري ديجيتال شكل بگيرد ناخواسته ديگر بخش ها را هم با خود همراه خواهد كرد. در واقع اگر بانكداري ما شكل الكترونيك بگيرد اقتصاد ما هم بايد به اين سمت حركت كند يعني به عبارتي مي تواند مبناي B2B، B2C و B2G را نيز ساماندهي نمايد. به علت اينكه بانكداري ما دولتي است، مي توانيم بانكداري دولتي را در قالب دولت الكترونيك ببينيم.

وی تاکید کرد: بانكداري الكترونيكي مي تواند در پيوند تجارت الكترونيك، اقتصاد الكترونيك را محقق كند و در گام بالاتر به اقتصاد هوشمند منتج شود و اين چشم انداز در قالب سامانه سككوك محقق خواهد شد كه امروز نمايشي كوتاه و نويد بخش از اين حركت را، بزرگ شاهد بوديم.

دژپسند با تاکید بر این که امروز بانک های کشور از مشکل بالا بودن هزینه های بانکی به تبع بالا بودن تعداد شعب در رنج هستند، خاطر نشان کرد: نخستین اثر گسترش بانکداری الکترونیک و سپس دیجیتال، کاهش این هزینه هاست. در اقتصاد هوشمند با منابع کم، خدمات بالا، موثر و با هدف ارایه می شود و می توانیم به یک اقتصاد مقاوم و متعالی دست یابیم.

 

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن