اخبار سککوک

نقش سککوک در جلوگیری از “انحراف تسهیلات ازدواج و اشتغال جوانان”

نماینده مردم تبریز گفت: «جوانان بیکار و در شرف ازدواج مستحق دریافت تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه هستند و گسترش و فراگیری سامانه‌هایی مشابه سککوک می‌تواند به حل چنین مشکلاتی کمک کند.»

به گزارش شماواقتصاد، احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره نقش سامانه سککوک در نظام‌مند کردن تسهیلات مرتبط با اشتغال و ازدواج جوانان اظهار کرد: «آنچه که موجب افزایش بیکاری و کاهش ازدواج در جامعه شده این است که حمایت‌های حداکثری و هدفمند از ازدواج و اشتغال جوانان صورت نگرفته است و بعضاً حمایت‌ها زودگذر و کلامی هستند، درصورتی‌که باید در عرصه عمل این حمایت‌ها بروز و ظهور پیدا کنند».

وی افزود: «امروزه ما به منظور رصد کردن فعالیت دستگاه‌ها در ارائه تسهیلات ازدواج و اشتغال جوانان نیازمند سامانه‌های جامع و شفاف هستیم که در این میان سککوک می‌تواند به عنوان یک سامانه جامع در خدمت اشتغال جوانان و ازدواج آنها باشد».

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «سامانه‌هایی مانند سککوک می‌توانند به نوعی ضمانت اجرای مطالبات دولت از دستگاه‌ها ذی‌ربط باشد. ضرورت دارد اطلاعات مرتبط با اشتغال و ازدواج جوانان در این سامانه و سامانه‌‎های مشابه ثبت شود تا هم از اصحکاک ممانعت و هم اینکه تسهیلات به درستی توزیع شود».

علیرضا بیگی گفت: «از سوی دیگر سککوک به کامل شدن اطلاعات جامعه آماری هدف می‌تواند کمک کند. امروزه یکی از ضعف‌های نظام آماری ما این است که اطلاعات کاملی در دست نیست و دلیل آن هم این است که نقش سامانه‌ها در جمع‌آوری اطلاعات اندک است، لذا سککوک می‌تواند به تکمیل اطلاعات جامعه آماری هدف در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان کمک کند تا از انحراف منابع مالی جلوگیری شود و در نهایت به تخصیص صحیح منابع بانکی و تسهیل در پرداخت آن منجر شود».

وی با اظهار تأسف از اینکه تسهیلات بانکی ارزان به دست کسانی می‌رسد که مستحق آن نیستند، تأکید کرد: «جوانان بیکار و در شرف ازدواج مستحق دریافت تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه هستند و به نظر من گسترش و فراگیری سامانه‌های مشابه می‌تواند به حل چنین مشکلاتی کمک کند».

منبع
شما و اقتصاد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن