اخبار سککوک

شفافیت؛ نقطه قوت سامانه سککوک

علی رستمیان، عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس گفت: شفافیت در کنار نظارت مزایایی است که می‌تواند به اجرای هرچه بهتر طرح سککوک کمک کند.

علی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات برای اجرای دقیق طرح سامانه سککوک نظارت است، چراکه سککوک فرآیند، مبلغ و موضوعات تسهیلات رو با اعمال و بکارگیری امضای دیجیتال، رصدپذیر کرده است.
این نماینده مردم درمجلس دهم، تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که نظارت مانع از دور زدن قوانین خواهد شد و از سوی دیگر به فعالان اقتصادی این اطمینان را می‌دهد که فرآیندی که آنها بناست در آن سرمایه خود را وارد کنند، قابل اعتماد است.
رستمیان یادآور شد: شفافیت در کنار نظارت مقوله‌ای است که می‌تواند به اجرای هرچه بهتر این طرح کمک کند و اگر فرایند کار به طور شفاف برای فعالان اقتصادی عرضه شود، می‌توان به عملکرد مثبت این طرح امیدوار بود.
عضو فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر قرار است یک ابزار جدید اقتصادی در ایران مطرح شده و کار خود را با جدیت دنبال کند، نحوه عرضه خدمات، چگونگی پیگیری درخواست‌ها و برگزاری همایش‌های مختلف اهمیت بالایی دارد. تنها در این صورت می‌توان انتظار داشت مشکلات اقتصادی که در حوزه‌های مختلف بنگاه‌های اقتصادی با آن رو به رو هستند، کاهش یافته یا راه حلی پیدا کند.
وی با بیان اینکه سامانه سککوک منجر به ارتباط بین فعالان اقتصادی خواهد شد، گفت: اگرچه این طرح دارای نکات مثبتی است اما باید با بررسی نقاط ضعف طرح‌های مشابه، تلاش شود تا سامانه سککوک بدون نقص اجرایی شود که رسیدن به این هدف نیاز به آن دارد تا از طرح‌های شکست خورده درس گرفته شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن