اخبار سککوک

سککوک فضای کسب و کار را بهبود می‌دهد

یکی از معدن داران کشور با اشاره به وضعیت نامناسب فضای کسب و کار در کشور گفت: سامانه سککوک می‌تواند با فعالیت خود این فضا را به سمت رونق بیشتر هدایت کند.

 

دلیریان در خصوص نقش سامانه کسب و کار در معدن، گفت: یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد ایران که سال‌هاست از سوی فعالان اقتصادی مورد نقد قرار می‌گیرد، وضعیت نامطلوب فضای کسب و کار در ایران است که باعث شده مقداری کار تولید عقب بیفتد.

وی با بیان اینکه باید فضای کسب و کار را بهتر از گذشته پیش برد تا بتوانیم به رونق تولید برسیم، ادامه داد: شرایط به گونه‌ای است که حتی متولیان امر بهبود فضای کسب و کار نیز به نامطلوب بودن شرایط اذعان دارند و مسیر بهبود را پر چالش و سخت توصیف می‌کنند.

این معدن دار تشریح کرد: فضای نامطلوب کسب و کار در حالی است که بر اساس تبصره ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال ۹۰، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شده بود با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بین‌المللی، جایگاه ایران در رتبه بندی‌های جهانی کسب و کار را بهبود ببخشد و وضعیت اقتصادی مناسب کشور را به سرمایه گذاران خارجی معرفی کند.

دلیریان ادامه داد: همچنین در بند الف ماده ۲۲ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده در هر سال رتبه کشور را در شاخص انجام کسب و کار ۱۰ رتبه ارتقا دهد تا به کمتر از ۷۰ در پایان اجرای قانون برنامه ششم (سال ۱۴۰۰) برسد.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب نیز طی ماه های گذشته به دفعات بر لزوم بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی تاکید کرده و گفته‌اند که برای تبدیل شرایط تحریم به فرصتی برای جهش اقتصاد کشور، بهبود فضای کسب و کار ضرورتی اجتناب ناپذیر و یک پیش نیاز مهم است.

این معدن‌دار گفت: حال با راه اندازی سامانه های کسب و کار همچون سککوک می توان امیدوار بود که فضای کسب و کار رونق بخشد و بتوان به تولید بالا با سرعت مطلوب دست یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن