اخبار سککوک

سککوک، راهکار حل مشکل تنگنای اعتباری صنعت فولاد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در شرایط امروز که بانک‌ها با تنگنای اعتباری برای اعطای تسهیلات به تولید مواجه هستند، سامانه سککوک با راه‌اندازی زنجیره تامین در صنعت فولاد این مشکل را حل کرده است.

سید رضا شهرستانی با اشاره به نقش سامانه‌های کسب و کار در صنعت فولاد، گفت: امروزه استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی و دستاورد‌های فناوری اطلاعات در برپایی اقتصاد دیجیتالی به یک ضرورت تبدیل شده است و دولت‌ها، سازمان‌ها را در استفاده هرچه بیشتر از این فناوری جدید ترغیب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتالی تحت همگرایی فناوری‌های ارتباطی و محاسباتی در اینترانت و دیگر شبکه‌ها نیز قرار می‌گیرد، گفت: نتیجه جریان اطلاعات و فناوری در آن، تغییرات وسیع سازمانی و راه‌اندازی تجارت الکترونیکی است.

شهرستانی افزود: بی شک تجارت الکترونیک در کلیه صنایع و شرکت‌ها کاربرد‌های خاص خود را دارد و به رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار شرکت‌ها ختم می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه کسب و کار الکترونیکی اینک جایگاه خود را در دهکده جهانی پیدا و عرصه را بر کسب و کار سنتی تنگ کرده است، گفت: مجموعه بزرگی مانند شرکت فولاد مبارکه تعاملات زیادی برای تأمین مواد اولیه و صادرات محصولات خود و ارتباط با کشور‌های دنیا دارد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سامانه سککوک در این حوزه افزود: سککوک یکی از سامانه‌هایی است که با ایجاد یک زنجیره تولید تا مصرف و همچنین تأمین مالی در تمام بخش‌ها ازجمله تأمین مواد اولیه و ایجاد اعتبار برای مصرف‌کنندگان به‌منظور خرید محصولات این سامانه می‌تواند نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: موضوع تأمین مالی همواره یکی از مشکلات بنگاه‌ها به‌منظور راه اندازی و تأمین سرمایه در گردش است، اما بانک‌های کشور به دلیل تنگنای اعتباری، انبوه تسهیلات معوق و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که اکنون با رکود مواجه است قادر به پاسخگویی به تمام نیاز‌های بنگاه‌ها در بحث تأمین مالی نیستند.

شهرستانی خاطرنشان کرد: از این‌رو ایجاد سامانه و پلتفرم‌های نوین برای تأمین مالی می‌تواند منجر به افزایش تولید، راه‌اندازی کسب‌وکار‌های نوین و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در کشور شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن