اخبار سککوک

سامانه سککوک صادرات را برای تجار تسهیل می‌کند

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اعلام کرد که با وجود مشکلات صادرات در بخش‌های مختلف مانند بخش کشاورزی، راه‌اندازی سامانه‌های نوینی مانند سککوک می‌تواند، صادرات را بهبود بخشد و این عرصه را برای بازرگانان و تجار آسان کند.

غلام‌حسین سلطان محمدی با بیان اینکه کشورمان در حوزه گل و گیاه سال‌هاست صادرات انجام می‌دهد، در خصوص مشکلات این حوزه گفت: برای رونق گرفتن صادرات در این عرصه باید از همان ابتدای تولید، هدف را صادر کردن گل و گیاه قرار دهیم تا کیفیت افزایش یابد اما متاسفانه به علت آنکه برخی از تولیدکنندگان این عرصه محصولات بی کیفیت صادر کردند، بازار صادرات گل و گیاه ضعیف شده است.
سلطان‌محمدی با اشاره به مشکلات ایران در عرصه سیاست خارجی گفت: از سوی دیگر به خاطر مشکلات کشورمان، ما نمی‌توانیم با بسیاری از کشورها مبادله داشته باشیم که در قدم اول باید کشورهای حوزه خلیج فارس که امکان صادرات دارند را مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم حداقل صادرات به این کشورها را توسعه دهیم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران با اشاره به معضلات موجود در این عرصه ادامه داد: سالانه حدود ۳ میلیارد شاخه گل در کشور تولید می‌شود اما متاسفانه به علت نبود مشتری و نداشتن صادرات کافی، حدود یک میلیارد شاخه از بین می‌رود، یعنی یک سوم تولید نابود می‌شود.
وی افزود: در این رابطه جلسات متعددی در اتحادیه گل و گیاه برگزار شده است و به دنبال آن هستیم با رونق صادرات و آسیب شناسی تولید، این مشکلات را حل کرده و میزان ضایعات را کاهش دهیم.
سلطان محمدی با اشاره به میزان صادرات گل و گیاه ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال صادرات گل و گیاه در کشور بسیار ضعیف بوده است، چرا که به علت گرمای هوا، گل باید با هواپیما صادر می‌شد، اما بالا بودن هزینه تردد با هواپیما صادرات به صرفه نبود. البته در شش ماه دوم سال و کاهش دمای هوا ، می‌توان گل را به صورت زمینی صادر کرد که هزینه کمتری به دنبال دارد.
وی در خصوص مشکلات ارزی تجار در حوزه گل و گیاه افزود: ما به نسبت بقیه تجار با مشکل ارزی کمتری رو‌به‌رو هستیم، اما به دنبال آنیم که با برگزاری نمایشگاه‌های گل تولید را انبوه کرده و هزینه تولید را در داخل کشور پایین بیاوریم، چراکه با کاهش هزینه تولید و بهبود کیفیت می‌توانیم در بازارهای جهانی به معنای واقعی رقابت کنیم.
سلطان محمدی در خصوص راه‌اندازی سامانه سککوک برای تسهیل تبادل ارتباط تجار و روابط تجاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان، گفت: اگر این سامانه بتواند به خوبی اطلاع‌رسانی کرده و اطمینان‌سازی کند، بی‌تردید می‌تواند صادرات را بهبود بخشد و کار را برای تجار آسان کند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن