اخبار سککوک

سامانه سککوک شفافیت مالی را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند شفاف‌سازی در بسیاری از حوزه‌ها است، گفت: سامانه سککوک به عنوان سامانه‌ای برای افزایش شفافیت و همچنین تامین مالی واحدهای تولیدی عمل می‌کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند شفاف‌سازی در بسیاری از حوزه‌ها است، گفت: سامانه سککوک اگر بتواند شفافیت اقتصادی را در عمل ممکن کند به طور حتم در رشد شاخص‌های اقتصادی تاثیر بسیاری خواهد داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سامانه سککوک نیز به عنوان سامانه‌ای برای افزایش شفافیت و همچنین تامین مالی واحدهای تولیدی باید بستری برای نظارت مردم داشته باشند، افزود: این نوع پلتفرم‌های جدید زمانی به اهداف پیش‌بینی شده نایل می‌شوند که همه مردم بتوانند به اطلاعات آن ها دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای سامانه سککوک نظارت بر روند ارایه وام‌ها است، تصریح کرد: اگر این سامانه بتواند به صورت کاملا شفاف تمامی اطلاعات وام گیرندگان و رقم تسهیلات را نمایش دهد به طور حتم انحراف منابع رخ نخواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مستندبودن همه مدارک و اسناد و قابلیت دسترسی به آنها از بروز مفاسد می‌کاهد، گفت: هر چند تامین منابع واحدهای تولیدی از مهم‌ترین اقداماتی است که اقتصاد را از مشکلات عدیده می‌رهاند اما باید توجه داشته باشیم که اگر این منابع در جای دیگری هزینه شود بر انواع مشکلات می‌افزاید.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه اگر این سامانه بتواند دخالت مردم را در امر نظارت افزایش دهد به طور حتم کاهش جرایم و تخلفات مالی را شاهد خواهیم بود، افزود: با توجه به اینکه این سامانه در بستر وب فراهم شده امکان ارایه اطلاعات به مردم نیز می‌تواند در آن ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس از اقداماتی که بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کمک کند حمایت می‌کند از این رو سامانه مذکور نیز مورد حمایت است.

 

منبع
بانکداری ایرانی
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن