اخبار سککوک

سامانه سککوک راه نجات مرغداران

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به شرایط امروز مرغداری در کشور گفت: اگر سامانه هایی مانند سامانه سککوک از مرغداران حمایت کند، می‌تواند راه نجات این دسته از تولیدکنندگان در بخش کشاورزی باشد.

فرزاد طلاکش، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه تولیدکنندگان اغلب دارای مشکل نقدینگی هستند در پاسخ به این سوال که آیا سامانه هایی همچون سامانه سککوک می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند یا خیر، گفت: مرغداران قبلاً با کمک واردکنندگان نهاده‌ها اعتبار را تامین می‌کردند و با کمک آن‌ها چرخه تولید را می‌چرخاندند اما امروز این روند کاملا برعکس شده است.
وی ادامه داد: امروز این مرغداران هستند که باید پول و سرمایه را وسط بگذارند و واردکنندگان نهاده‌ها با پول ما جنس بیاورند و توزیع کنند. ارقامی که در این میان رد و بدل می‌شود بزرگ است. امروز قیمت تمام شده یک کیلو دان مرغداری با توجه به قیمت ذرت و سویا حدود دو هزار سیصد و پنجاه تومان برای مرغدار است.
دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار اضافه کرد: در بهترین حالت مرغ تخم گذار در هر روز ۱۳۰ گرم و در کل ۲/۱ کیلوگرم دان می‌خورد. با احتساب ۶۷ میلیون مرغ تخم گذار که در کشور وجود دارد، می‌توان متوجه حجم عظیم گردش مالی شد.از سوی دیگر مرغدار، تخم مرغ را با کیلویی ۱۰۰۰ تومان ضرر به فروش می‌رساند، این ضرر را باید از کجا جبران کند؟
وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بانک‌ها به مرغداران از نظر نقدینگی کمک نکرده‌اند، درباره خدماتی که سککوک ارایه می‌دهد گفت: اگر پول و سرمایه ای که در این بخش هزینه می شود از طریق سامانه هایی مانند سککوک به عنوان اعتبار نهاده در نظر گرفته شود، مرغدار فعال می‌تواند در دوره‌های سه ماهه از آن استفاده کند و این پول در گردش به راحتی می‌تواند مرغداران را تقویت کرده و به آن ها قدرت و انگیزه بیشتری برای تولید بدهد. بنابراین با توجه به خدماتی که سککوک دارد، این سامانه می‌تواند به آسانی در دسترس بوده و راه نجات مرغداران باشد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن