اخبار سککوک

سامانه سككوك؛ از شفافيت مالی تا اعتماد صنايع توليدی

عضو فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس سامانه سككوك را اقدامي دانست كه به افزایش اعتماد صنايع توليدي و در نتیجه بهبود زنجیره تولید و اشتغال منجر خواهد شد.

قاسم احمدي لاشكي سامانه سككوك را راهگشاي توليد در كشور دانست و گفت: پلتفرم نوین سككوك جزو سامانه‌هایی است که بسیاری از فعالیت‌های حوزه مالی و اعتباری، از کوچک تا بزرگ در آن قابل انجام و جابجایی است.
نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: واقعيت آن است كه از طريق سامانه سككوك به‌راحتی مي توان تامین مالی گروه‌ها و کسب‌وکارهایی را با یک روش و تفکر جدید انجام داد؛ اقدامي كه چندين سال است جاي خالي آن احساس مي‌شود.
اين نماينده مردم در مجلس دهم تصريح كرد: شفافيت مالي يكي از ويژگي‌هاي اصلي سامانه سككوك به شمار مي رود و از اين طريق تسهيلاتي در اختيار كسب و كارها قرار داده مي‌شود تا به توليد كمك كرده و صنايع توليدي مورد حمايت قرار گيرند.
عضو فراكسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از ويژگي‌هاي سامانه سككوك اين است كه تسهيلاتي كه به توليدكننده داده مي‌شود را مي توان رصد كرد تا به طور كامل مشخص شود اين تسهيلات در كجا و چگونه هزينه شده است از این رو انحراف منابع به صفر می رسد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی يادآور شد: مشخص بودن زنجيره مصارف تسهيلات نوعي شفافيت است كه موجب اعتماد صنايع هم خواهد شد و با توجه به اينكه در بستر اينترنت شكل مي گيرد از فساد مالي نيز جلوگيري خواهد كرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن