اخبار سککوک

رقابت کشورها برای استفاده از پلتفرم‌های جدید تامین مالی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروزه رقابت سختی بین کشورهای پیشرفته برای استفاده از پلتفرم‌های جدید مالی شکل گرفته که ما نیز نباید عقب باشیم.

نادر قاضی پور با اشاره به ضرورت استفاده از روش های جدید تامین مالی با هدف کمک به واحدهای مولد اقتصادی، گفت: در شرایط فعلی بسیاری از صنایع با استفاده از روش‌های نوین تامین مالی احیا شده‌اند و به این ترتیب از بیکاری خیل عظیمی از افراد جلوگیری می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سامانه سککوک می‌تواند بسیاری از گره‌های مالی موجود در عرصه اقتصادی را باز کند، افزود: خوشبختانه ورود سامانه‌ها و پلتفرم‌های جدید مالی همچون سککوک به عرضه صنعت، رشد اقتصادی کشور و ارزآوری را تضمین خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه کشورهای پیشرفته توانسته‌اند با استفاده از سامانه‌های جدید تامین مالی بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی خود را احیا کنند، تصریح کرد: اینکه بتوان با سامانه‌های جدید، مشکل تامین مالی واحدهای مولد اقتصادی را رفع کرد یعنی تحولی در بحث مالی، که خوشبختانه شبکه مالی کشور به این توانمندی رسیده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عدم استفاده از پلتفرم‌های جدید مالی در کشور می‌تواند ما را از گردونه رقابت‌ها عقب بزند، گفت: در حال حاضر کشورها برای رسیدن به توسعه و رشد اقتصادی در استفاده از پلتفرم‌های جدید مالی با هم رقابت سختی دارند.
وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از پلتفرم‌های جدید مالی، افزود: استفاده از این سامانه‌ها به این جهت که در بستر وب انجام می‌شود ناخواسته شفافیت‌ مالی را افزایش داده و از بروز مفاسد احتمالی می‌کاهد.
قاضی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع تامین مالی همواره یکی از مشکلات بنگاه‌ها به‌منظور راه اندازی و تامین سرمایه در گردش بوده و بانک‌های کشور نیز در سال‌های اخیر به دلیل تنگنای اعتباری، حجم بالای تسهیلات معوق و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی که اکنون با رکود مواجه است، قادر به پاسخگویی به تمام نیاز‌های بنگاه‌ها در بحث تامین مالی نیستند، سامانه سککوک و روش‌های نوین تامین مالی بهترین مسیر برای رونق تولید هستند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن