اخبار سککوک

دسترسی تنها ۱۹ درصد جامعه به اعتبارات بانکی

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با تاکید بر اهمیت بحث شمولیت مالی گفت: تنها ۱۹ درصد مردم به اعتبارات بانکی دسترسی دارند.

عباس معمارنژاد در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال اظهار داشت: بر اساس مطالعه‌ای که انجام شده ۹۴ درصد افراد جامعه دارای حساب بانکی هستند اما تنها ۱۹ درصد مردم دسترسی به اعتبارات بانکی دارند که یکی از دلایل این مشکل شعبه‌محور بودن عملیات بانک‌ها است.
وی با بیان اینکه در موضوع بیمه نیز از هر هزار نفر ۹۲۶ نفر بیمه نامه غیر عمر و تنها ۳۵ نفر بیمه نامه عمر دارند، افزود: این آمار از نظر شمولیت مالی به هیچ وجه مناسب نیست.
معمارنژاد با تاکید بر اینکه استراتژی شمولیت مالی در دستور کار وزارت اقتصاد قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که ظرف شش ماه آینده استراتژی فراگیری مالی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه مهمترین رکن دسترسی به شمولیت مالی استفاده از فناوری‌های مالی به ویژه فناوری‌های دیجیتال است، گفت: تاثیر شمولیت مالی بر رشد اقتصادی و کاهش فقر به دلیل امکان تجهیز منابع خرد و ارائه خدمات به مردم انکارناپذیر است.
معمارنژاد افزود: با اقداماتی که انجام شده اکنون گام‌های اخذ تسهیلات مانند احراز هویت، ارسال درخواست، امضای قرارداد، ارائه و چرخش اسناد تجاری تعهد آور و تضمین باز پرداخت وجه و پرداخت اقساط به شکل الکترونیکی در بانک ملی ایران انجام می‌شود.
معاون وزیر اقتصاد با تشکر از بانک ملی که بستر این کار را فراهم کرده است گفت: استفاده از سفته‌های الکترونیک توسط سایر بانک‌ها نیز امکان‌پذیر است که در حال حاضر به شکل آزمایشی بین بانک ملی و یک بانک دیگر در حال انجام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن